Vårkänslor

Så underbart med helg. Och vilket härligt väder dessutom. Förra helgen regnade det större delar av helgen, men i helgen har solen visat sig. Det ger verkligen en härlig känsla i kroppen och jag bara längtar tills våren är på gång på riktigt. Jag har suttit ute på balkongen och druckit kaffe och lyssnat på musik nu på förmiddagen. Premiärturen för i år, och dessutom första gången någonsin hos Johan :) Väldigt mysigt. Igår fick vi även upp kattnätet på balkongen, så nu kan katterna vara där ute med oss obehindrat vilket känns riktigt härligt. Det har varit en stress hos mig att de inte har kunnat vara ute på balkongen som de är vana vid, så nu känns det mycket bättre. 
 
Johan är sjuk idag, så idag blir det en lugn dag. Vi hade tänkt åka till tippen med saker som vi rensade bort igår men det får helt enkelt bli en annan dag. Jag får därmed öva på mitt tålamod och att bara låta saker vara :) Jag kan lätt bli stressad av att saker inte sker i den ordning jag vill och i den takt jag vill, och jag behöver bli bättre på att förlika mig med att saker inte alltid sker som jag vill :) Ändå har jag redan kommit en bra bit på vägen med detta vilket känns väldigt skönt.
 
Men det känns bra med allt nu tycker jag. Jag har fortfarande inte sagt upp min lägenhet, men det är väl nästa steg. Det är väl forfarande lite oklart om det kommer ske i februari eller i mars. Mina tankar går lite fram och tillbaka kring det. Jag skulle kunna säga upp den nu eftersom jag känner att det stressar mig lite att jag aldrig är i lägenheten nu. Den står i princip bara och förfaller och kostar pengar, eller åtminstone är det min känsla. Men samtidigt finns det inte så mycket plats i Johans lägenhet och jag vet inte vart jag ska göra av alla mina saker.. så en uppsägning i mars ger dels mer tid att verkligen känna in Johans lägenhet för både mig och katterna, samt mer tid att fundera på vad jag ska göra av mina saker och tid för oss att känna in vilka saker vi vill ha i vårt gemensamma hem av både mina och Johans saker. 
 
To be continued on that one...
 
Förresten är det bara en månad tills vi åker till Piteå och jag längtar. Det ska bli kul få visa Johan vart jag vuxit upp och kul att han ska få träffa hela min familj.
Vi har även bokat bil till Irlandresan, så känner att vi är på gång nu med roliga saker inför våren :)
Till top