Nystart

Längesen jag skrev, mycket som hänt. Kanske kan det bli en nystart på bloggen? Kanske blir det bara en tillfällighet. Oavsett känner jag ett behov av att skriva. Det är mycket saker som hänt i mitt liv sedan föregående uppdatering, mestadels goda ting. 
 
Vi har inlett ett nytt år och i det stora hela har det börjat bra. Jag och Johan har tagit ett steg framåt i vår relation och flyttat ihop i hans lägenhet. Jag har inte sagt upp min lägenhet ännu utan vi provbor tillsammans i hans lägenhet under en period innan jag säger upp min. Vi gör det mycket för att se hur det fungerar för katterna i en mindre lägenhet, men också för min skull eftersom vi faktiskt inte spenderat så mycket tid i Johans lägenhet, just på grund av att jag har haft katterna. 
 
Jag flyttade in här i måndags, så ännu har det inte gått en vecka. Det ska erkännas att det inte har varit den smidigaste och bästa veckan i mitt liv. Förra veckan slutade jag med min anti-depressiva medicin. Det var planerat från min sida, men jag hade inte konsulerat någon läkare om detta på ett bra tag. Jag var därför inte heller införstådd med de konsekvenser och utsättningssymptom som kan komma när man slutar med en medicin. Jag har i en veckas tid gått runt med yrsel, illamående, irritation och ökad känsla av depression. 
 
Flytten till Johan hade blivit känslosam för mig även om jag inte hade slutat med medicinen just i detta nu eftersom jag är en person som har svårt för förändringar. Det tar tid för mig att anpassa mig till nya saker, även om jag var inställd på att flytta denna vecka. 
 
Något som gjorde veckan än mindre lyckosam är att min ena katt Siri har fått tillbaka sitt sår. En inflammerad analsäck. Det tycks tyvärr vara ett återkommande problem för henne. Vi åkte med henne till veterinären igår så de fick titta på såret. De försökte spola rent analsäcken men lyckades inte. Inte denna gång heller. Risken är därmed rätt stor att problemet återkommer.
 
Jag är känslomässigt trött på grund av allt som hänt denna vecka, men har igår och idag haft två bättre dagar tack och lov. Sämre stunder, men överlag bättre dagar än tidigare i veckan. Jag hoppas att det är ett tecken på att jag börjar stabilisera mig efter att ha slutat med medicinen.
Till top