Drömmar

Jag har aldrig varit en morgonmänniska. Jag har alltid varit trött när jag vaknat på morgonen. Men den senaste tiden har jag haft extremt stora problem med att vakna och att ta mig upp ur sängen för att jag är så trött. Med tanke på hur mycket jag drömmer och hur mycket detaljer jag kommer ihåg från mina drömmar nästan varje natt är detta kanske inte så konstigt. Det känns som att min hjärna aldrig får vila. Men jag tycker att det är spännande och jag tycker om att komma ihåg såpass mycket. 

Natten till idag drömde jag att jag var i en polygam relation med min första pojkvän Nicklas. Han hade tre tjejer och vi alla turades om att spendera tid med honom. Men vi vistades i en liten stuga allesammans samtidigt, så särskilt mycket egentid blev det inte. Ni som känner mig vet att jag inte är polygam, och jag vet att jag i drömmen tänkte att jag var med honom mest för att få närhet, någon att kramas med, men inte mer än så. Så det var inte så allvarligt från min sida och det fanns inga direkta kärlekskänslor från mitt håll. 

Lite senare i drömmen förflyttade vi oss till ett vinterlandskap och vi var ett stort antal människor i en lokal. Alla som var där skulle ha någon team buildingaktivitet ute i snön. Vi skulle dela upp oss i grupper om tre personer i varje grupp och detta var ju svårt för oss i vår polygama relation eftersom att någon skulle hamna utanför. Där och då får jag plötsligt ett sms från Roberth om att han är i Mimmi ekholmsgrottan i samma område och att jag ska komma dit och vara med i deras grupp. Jag blir glad och instinktivt rör jag mig mot den platsen samtidigt som jag hör personer bakom mig ropa på mig, men jag bryr mig inte. Jag frågar om vägen till grottan och svarar samtidigt att Roberth ska möta upp mig. Snön känns tung under mina fötter och det känns som att jag inte kommer fram snabbt nog. När jag äntligen kommit fram till platsen passerar jag mina två ex Olov och Johan. Jag ser dom lite ögonvrån, men båda var absolut där.
Jag möter upp Roberth och vi går tillbaka till de andra i hans grupp. Jag är så glad över att vara nära honom och jag kramar honom länge. Nicklas kommer dit och ser mig, men jag kunde inte bry mig mindre. Nicklas säger något om att vi nog måste prata sen, något som är kryptiskt för dom andra som inte vet att vi har denna polygama relation. Jag säger att vi nog måste det och fortsätter krama Roberth hårt, innan jag plötsligt vaknar.. 

Till top