The primary cause of unhappiness is never the situation but your thoughts about it

Jag hade svårt att sova inatt. Tankarna malde på i huvudet och jag snurrade på i sängen i vad som kändes som timmar. Till slut somnade jag, alldeles för sent. Jag blev väckt av katterna på morgonen och det kändes som att jag knappt sovit och huvudet var tungt. Jag låg kvar i sängen ett bra tag och hoppades att huvudvärken skulle släppa av lite mer sömn, men icket. Dagen Har spenderats på hemmaplan, mestadels i horisontellt läge. 

Det har absolut inte varit den värsta hemmadagen, men runt lunch kände jag frustration och ångest över att vara hemma och inte på jobbet. Jag vet att det finns saker där för mig att göra och jag vill inte att allt ska hopas för mig. Det gör inte att jag blir mindre stressad framåt då. 

Idag har jag inte lyckats hålla negativa tankar borta. Det är svårt när jag inte har något att sysselsätta mig med. Jag har känt mig otillräcklig, klängig, jobbig, ful, gnällig, oattraktiv personlighetsmässigt osv. Jag har gett tankarna uppmärksamhet utifrån omständigheter utanför mig, precis så som jag inte ska göra. 

Egentligen vet jag om att jag är värdefull precis som jag är och att det är jag genom mina tankar som skapar mitt mående i en situation. Jag ska bara försöka komma ihåg det mer och få in det i min vardag. 

Det bästa jag gjort idag är att jag ringde till pappa som idag fyller 65 år ❤️


Till top