Kiruna

Nu är det måndag och jag är i Kiruna. Jag åkte i lördagskväll. Mötte upp Sandra på Arlanda och tog en kaffe. Sen tog vi flyget upp till Kiruna när Christoffer och Marie hämtade upp oss. Vi var alla sjukt trötta när vi kom fram till hotellet så vi satt och pratade en stund innan vi alla gick och la oss.

Jag och Sandra delar rum. Det funkar bra, jag brukar dock tycka det kan kännas lite jobbigt när jag inte känner personen i fråga och jag och Sandra har ju aldrig träffats förut. 

Igår mötte vi upp alla vid frukosten och det var även första gången som jag träffade Christoffers föräldrar och syskon. Tänk att jag har hört talas om dom i 15 års tid men aldrig tidigare träffat dom. Galet :)

Efter frukosten tog jag, Christoffer och Sandra en sparktur i området. En mindre lyckad sparktur kanske, eftersom det var alldeles för djup snö. Men otroligt vackert.





På eftermiddagen hade vi bokat spa. Jag hängde i utomhuspoolen hela tiden eftersom den var uppvärmd. Det var så mysigt.

Efter spat beställde vi pizza och gjorde oss klara för att åka hundspann. Det var en fantastisk upplevelse. Så fina hundar och guider. Kyligt men friskt, snacka om att leva i nuet. Annat gick liksom inte. Jag ville bara ta in allt jag såg. Jag jag saknar verkligen Norrland och riktig vinter. 





Till top