Life doesn't always go according to plan

Det gick inte riktigt som planerat detta. Idag skulle vi ha åkt till Chiang Rai på en dagstur, men jag vaknade upp med både huvudvärk och illamående. Vi gick ner och åt frukost men jag lyckades inte peta i mig mer än 1 macka och ett halvt ägg innan jag gav mig. Jag är fortfarande hungrig men det går bara inte. Efter frukosten blev jag helt skakig och svag i kroppen. Jag är liksom inte sjuk, men jag misstänker att det kan vara migrän på gång. Och då vet jag ju att det bara är vila och sova som fungerar. 
Som tur är åkte Lovisa själv på utflykten, och det är verkligen tråkigt att missa den :(

---
Lovisa kom inte heller iväg till Chiang Rai eftersom chauffören tog fel på dagen då vi bokade pm turen från i lördags. Attans. När jag hade kryat på mig försökte vi därför hitta en privatchaufför som kunde köra oss till Chiang Rai, men det blev för dyrt. Istället gick vi på zoo och akvarium, och på kvällen gick vi på night safari utanför Chiang Mai. Det var ändå rätt kul, men det roligaste var nog ändå när det slog oss att vi är som två pensionärer på semester; vi tänker hela tiden på när vi ska äta nästa gång, vi går på en promenad i solen och vilar sedan middag, vi går och lägger oss tidigt på kvällen och suckar åt alla fulla människor. Sen kanske inte alla pensionärer hänger på 7-eleven, men det gör däremot vi. Varje dag är vi in på 7-eleven minst en gång. Så for vi ska handla något är det dit vi går. Vi känner att vi inte riktigt är redo för frågan  "vad gjorde ni på resan då?" För att svaret skulle bli såpass pinsamt :p

Nåja.. vi har ju några veckor på oss att förbättra oss ^^
Till top