Chiang Mai

Då var vi framme i Chiang Mai och har spenderat nästan en hel dag här. 

Det var niice att checka ut från vårt rum i Bangkok. Det var hur många spindlar som helst där och jag fick kämpa med att våga sova med spindlarna ovanför sängen :p 

Här i Chiang Mai bor vi desto finare. På ett hotell som heter The Winner hotell inn. Idag har vi mest slappat på rummet och nu ikväll har vi varit till the night market och kikat och ätit middag. Än så länge gillar jag Chiang Mai. Det är mindre, mysigare och framför allt lugnare än Bangkok.

När vi satt på restaurangen såg vi vad jag,  Lovisa och många andra på restaurangen kallar för bad parenting; en pappa som ställde sitt barn i skamvrån. Fy fasen va illamående jag blev av det. Barnet började störtgråta och började gå tillbaka till bordet, men då blev han bortschasad av hon som troligen var mamman, på samma sätt som många schasar iväg en hund. Fruk5snsrt. De gjorde iaf inte om det igen där och då tack vare alla menande blickar de fick på sig från alla som satt närmast. Så kommer iaf inte jag uppfostra mima barn.

Nu är vi tillbaka på vårt rum. Ska nog läsa lite bok och bara ta det lugnt. Av någon anledning har jag lite hemlängtan idag, första gången sen vi åkte  (vilket iofs var i söndags ). Är nog för att jag tänkt på och pratat en del med Johan idag plus att jag har sett bilder på Katten ❤ Får se vad morgondagen har att erbjuda. Men jag ska försöka njuta av tiden här i Asien. 
Till top