Livet rullar på, fast lite utom kontroll

Jag har tänkt så många gånger nu att jag borde skriva här, catch the moment när något roligt händer. Nu blir det, som många gånger tidigare, en kort resumé av vad som hänt den senaste tiden.
 
 
Jag har sprungit blodomloppet med jobbet! Har försökt att träna lite löpning, men det har inte gått jättebra på grund av onda knän och strålande smärta i benen och ryggen. Jag trodde därmed inte att jag skullle klara av att springa 5 km i sträck där på blodomloppet, men jorå det klarade jag minsann :)
 
 
Sen dess har det tyvärr inte blivit så mycket träning då jag fortfarande har väldigt ont i kroppen. Det går gaaanska bra att träna så länge jag är varm, men efteråt, oavsett hur mycket jag stretchar, så kan jag knappt gå på grund av smärtan. Meen på onsdag ska jag till en naprapat så då hoppas jag att det blir lite bättre och att jag kanske får några övningar som jag kan göra (inte för att jag brukar vara särskilt duktig på att göra dem...)
 
 
Jag och Johan har även hunnit till Stockholm på Naturhistoriska riksmuseet och Livet är en schlager. Mysig dag :)
 
 
 
Vi har även sett Eurovision hos Madde med hennes vänner. Riktigt roligt att Måns vann också :)
 
Jag har även hängt med Erika här för någon vecka sedan. Vi satt och åt middag och fikade i fyra timmar en onsdag. Det var så nice alltså. Gick direkt från jobbet och sen kom jag inte hem förän 21.30. Johan var i Östersund då. Vi pratade om allt och inget och vi blev båda sugna på att åka utomlands och göra något annat, typ jobba lite och sådär. Vi har inte gjort slag i saken, men jag har i alla fall lovat mig själv att fundera på det. Har ju nämnt tidigare att jag känner att jag sitter fast lite och att jag behöver komma framåt på något sätt.. kanske det kan vara ett sätt? Tiden får utvisa vad det kan tänkas bli, men något nytt behöver jag nog göra iaf :)
 
Här för tre veckor sedan plingade det på vår dörr kl 23.00 på kvällen (vi öppnade inte) och veckan efter plingade det på 21.30. Det var vår granne som bor under oss som kom upp och klagade på att vi lever om mycket. Han uppgav att han hör steg i golvet hela tiden, som att någon studsar en boll, skrapande ljud i golvet och även att någon borrar i tid och otid. Jag och Johan sa att vi aldrig har borrat sedan vi flyttade in här för över ett år sedan men det verkade inte som att han vill tro på oss så mycket... vi sa iaf att vi skulle försöka tänka på stegen i golvet. Jag blev sjukt störd av detta så nu känner jag att jag har svårt att vara hemma. Vill verkligen inte störa, det är typ mardrömmen med att bo i lägenhet. Samtidigt vet väl jag också att man måste kunna leva normalt även när man lever i lägenhet, och att man måste visa hänsyn till grannar men också tåla att man faktiskt har grannar som lever sina liv. Jag har iaf försökt anpassa mig lite till detta sen han kom hit den där kvällen. Det värsta var väl dock att han kom hit tre dagar senare också, då vi hade besök av Toffe och Marie. En lördag, 21.30. Då störde i visst också.... roligt med grannar... woooop wooop.
 
Det var i alla fall superkul att träffa Toffe och Marie igen, och deras lilla hund Lucas! Vi kom fram till att vi ska fira midsommar tillsammans hos Toffe och Marie och sedan kanske umgås hela helgen då det är en långhelg. Jag vet inte om Johan är jättepigg på det, men jag och Marie såg långhelgen som ett tillfälle att dygna vilket vi aldrig gör annars ;) Dessutom kom vi fram till att alla vi fyra träffades för första gången på midsommar förra året! Tänk att det känns som att vi känt varandra så mycket längre än så :)
 
I onsdags träffade jag Angelica och det var helt fantastiskt. Vi fikade hemma hos henne och Anders på deras balkong. Vi satt och pratade om allt och inget i timtal, så mysigt! Vid 20.00 kom vi på att vi var hungriga och Angelica bjöd på middag. När jag kom hem hade jag svårt att somna för att jag var på såå gott humör! Laddad med positiv energi :)
 
Den här helgen har varit lugn och stillsam. Har gått på en del promenader, läst och lyssnat på ljudböcker. Tråkigt att helgen är slut nu tycker jag. Älskar helger, även om jag känner press på att spendera tiden på bra saker då jag inte har någon energi efter jobbet. Men men.. man orkar faktiskt inte alltid göra konstruktiva saker och det vet jag väl..
 
Jag och Johan står för övrigt på femte plats på en lägenhet och imorgon får vi veta om vi får den eller inte. Jag håller tummarna men tänker samtidigt att det inte kommer vara vår tur denna gång heller. Som tur är börjar det lossna lite lägenheter här och där nu när vårterminen är slut och många flyttar. Hur som helst - håll tummarna för oss imorgon!! :)
 
På torsdag är det för övrigt exakt fyyyyra veckor kvar till min semester!! Wohoo! Min första långa sommarsemester ever! Förra sommaren hade jag tre dagar och då åkte vi till Danmark. Nu blir det nästan tre veckor och under den tiden ska vi resa iväg till X. Kan tyvärr inte avslöja mer då Johan inte vet vart vi ska, det är hans födelsedagspresent och destinationen är fortfarande hemlig :)
Till top