Take a leap of faith and see what the future brings your way

Sedan jag flyttade hemifrån 2008 har jag aldrig genomfört en särskild planerat flytt, och varför ändra på ett vinnande koncept?
 
Det har hänt väldigt mycket saker, på väldigt kort tid. För två veckor sedan var jag ner till Uppsala på en jobbintervju, och det var ju en resa i en egen klass. Hur som helst gick intervjun väldigt bra och jag har i princip blivit erbjuden ett jobb. Jag har inte skrivit under papprena ännu, men vi har än så länge ett muntligt avtal (vilket iofs inte är så bindande...?) och jag börjar jobba 1 april i Uppsala. Wäääää!!! Ska ju då dessutom bli sambo med Johan vilket känns lite coolt ;)
 
"Men det låter ju inte som en särskilt oplanerad flytt" tänker ni kanske nu. Jo men då ska jag tala om för er att detta inte är den enda flytten jag ska göra. Idag kom jag och Johan på att vi borde säga upp våra lägenheter så vi blir av med dom till första april. Här har vi gått och tänkt att allt är cool banana och latjolajban. Men så är det ju sällan här i livet :) När vi gick till Östersundshem fick vi då höra att det vore bäst för oss om vi sa upp lägenheten till första mars, dvs på lördag. Annars skulle nog inte nappa på dom för att dom skulle få betala hyran under sommarmånaderna, och dem är egentligen hyresfria. Sååå... här sitter jag i en kaosartat lägenhet, för vet ni vad?! I helgen flyttar jag in till Johan! Impulsivitet när den är som bäst :P Vi har dessutom hittat två intressenter på lägenheten, så för tillfället ser det rätt ljust ut om att bli av med den. (PEPPAR, PEPPAR!!!!)
 
Jag sitter alltså här i ett flyttkaos och ögonen går i kors av all stress och packning som förekommit idag. Men det känns ändå bra. Det var dock väldigt jobbigt när Huong tittade förbi och blev ledsen över att jag håller på att packa. Det var då jag stannade upp lite och faktiskt insåg vad jag höll på med. Det blev verkligen sentimentalt. Det var Huong som hjälpte mig att flytta in i den här lägenheten i december 2010. Tänk att det är så längesen! Vi satt här och spelade UNO och åt chips i den i princip tomma lägenheten. Jag sov på en trasig luftmadrass vilket gjorde att jag fick kliva upp var tjugonde minut för att inte spendera natten på det kalla golvet. Haha vilka minnen :)
Till top