Lustig morgon

Somnade vid halv fem på morgonen. Johan var lite för pratglad för att vilja sova och till slut piggnade även jag till och klockan tickade på. 04.22 skickade jag ett sms till Maria och skrev att jag inte tänkte gå på föreläsningen 9.15 idag. Jag hoppades att Maria inte skulle vakna av smset utan att hon skulle se det på morgonen och låta mig sova vidare. Såklart vaknade hon (förlåt).

Klockan 11 ringde Maria och väckte mig. Jag var precis mitt uppe i en dröm. Jag skulle knyta mina converse, och Maria sa "Alltså.. jag är verkligen tveksam till de där skorna tillsammans med de där byxorna". Jag blev jättefrustrerad på henne i drömmen, för jag var inte hemma och kunde byta om och jag tyckte allmänt att det var elakt sagt. Jag tog tydligen med mig min frustration in i telefonsamtalet också.

Jag lite halvargt: Hallååå..
Maria: Haha neeej... inte du också...
Jag: Jag smsade ju i natt och sa att jag inte skulle gå på föreläsningen!!
Maria: Jaa... jag vet... men vi ska väl träffas med gruppen i alla fall..?
Jag: Mmm...
Maria: Jag sa kl 12 till Huong...
Jag: Jaha... okej...... jaja..
Maria: Eeh.. ja.. hej då..

Hahaa alltså förlåt Maria, verkligen!

När vi hade avslutat samtalet hade även Johan vaknat till liv.

Johan lite sammanbitet: Jag drömde att jag skulle sadla en häst...

Eftersom han inte vet hur man gör på riktigt så hade han gärna fortsatt drömma för att se hur han skulle lösa det hela, haha.

Ja.. det blev en lite knasig "morgon" kan man väl säga. Jag kom mig i alla fall iväg till skolan till slut och jag hittade Maria, Huong och Oscar i Ljushallen. Träffade även Linus som bjöd på en kram i vanlig ordning. Jag, Huong, Maria och Oscar pratade lite om grupparbetet och gick sedan till E-huset och kollade in praktikrapporter. Vi har väl börjar fundera ganska intensivt på vart vi vill göra vår utlandspraktik och tänkte få lite inspiration. Nu är jag däremot hemma och äter lunch. 16.30 är det dags för Bodycombat och sedan vet jag inte riktigt vad kvällen har att erbjuda. Det visar sig :)
Till top