120130

Idag har jag haft en fullproppad dag. Det känns som att jag knappt har hunnit vara hemma, så nu passar jag på att andas ut en stund.
Dagen började med föreläsning om mänskliga rättigheter i socialt arbete. Superintressant var det! Jag kände mig på topp och kunde verkligen följa med i resonemangen (för en gångs skull). Det var väl bara synd om Maria som satt bredvid mig och hade mig viskandes (diskuterande) i hennes öra hela tiden (sorry hun) ;) Men det var verkligen en av de intressantare föreläsningarna hittills enligt mig och jag kände att de mänskliga rättigheterna verkligen kopplade till yrket som socionom.
Efter föreläsningen, som drog över lite på tidgen, sprang jag, Huong och Maria hem till mig för att äta lunch. Jag bjöd Maria på kycklingwoken med cashewnötter och bananer medan Huong åt sin medtagna matlåda. Det var lite nostalgi att sitta hemma hos mig och äta tillsammans igen. I've missed it! More of that ;)
Efter att ha suttit ungefär 30 minuter sprang vi tillbaka till skolan och SoASek-möte (sektionen för socialt arbete). Vi ska hjälpa SoA att anordna ett knytkalas för de nya socionomstudenterna nu på fredag så vi hade ett möte om aktiviteter, tid osv. Det blir nog kul, bara hoppas att det är några som dyker upp ;)
Efter det mötet var det bara att invänta nästa möte, denna gång med Internationella Utskottet. Vi har pratat om lite aktiviteter nu i februari, så får vi se vart det landar. Vid detta möte var jag gode trött efter en heldag på skolan. Jag är verkligen inte van :P Men mötet gick rätt bra i alla fall?
Efteråt gick jag hem och röjde upp lite här hemma innan jag slog mig ner och läste igenom en artikel inför morgondagens föreläsning om mänskliga rättigheter och internationellt socialt arbete. Jag hoppas på en lika spännande dag imorgon ;) Ämnet låter ju lovande i alla fall!
När jag hade läst klart artikeln hoppade jag i träningskläderna och begav mig till Fristilen för ett pass bodypump. Det var ett tag sedan och jag var inte sådär jättepeppad eftersom det brukar gå så tungt när man inte pumpat på ett tag. När jag kom dit så var det hur mycket folk som helst som hade valt att pumpa just idag. Detta resulterade i att jag inte fick tag på alla vikter som jag brukar köra med, vilket innebar att jag antingen var tvungen lasta på mer än jag brukar annars, eller lasta av. Denna gång lastade jag av eftersom det var ett tag sedan jag pumpade sist, samt för att jag har värk i ryggen. Jag tror att det var ett bra val eftersom jag kunde tänka mer på min teknik än när jag har mer vikter på stången. Nästa gång jag kör bodypump däremot, då får det bli ett riktigt mördarpass! :)
Nu har jag kommit hem, duschat och ätit lite. Efter denna dag tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av en lugn kväll i trevligt sällskap, och det är precis vad jag ska ägna mig åt. Det blir en myskväll med Johan :)
Till top