Kör eller inte kör?

Idag är det tisdag, vilket innebär att det är kör kl 16. Jag skulle så himla gärna vila vara med!
Men jag vet inte om jag har energin till det. Jag känner att min kropp är helt dränerad på energi för tillfället.
Det är väl förvisso inte så konstigt. Jag har som mest lyckats få i mig två mackor, två glas juice och
igår en halv portion mat. Jag har verkligen ingen aptit. Sen är det förjävligt att det ska vara så svårt att hålla rent
hemma när den här parasiten finns överallt..

Man måste till och med koka diskvattnet. Det är rätt jobbigt faktiskt. Det är inte så att jag kan diska allt i ett naffs, utan jag måste koka upp nytt vatten och vänta tills det svalnar lite innan jag kan diska och sådär håller det på. Jag kokar vatten ta mig fan hela dagarna!

Något plugg får jag inte heller gjort.

Men nu var frågan om jag ska gå på kören eller inte? Jag mår rätt okej idag, bortsett från att jag inte har någon energi. Så orkar jag sjunga eller skulle jag svimma?

Jag vet att jag nog egentligen inte borde gå. Men vad ska jag då se fram emot resten av veckan? Självklart att pappa kommer vara här, men kören.. kören! Det är verkligen höjdpunkten på min vecka!

Jag blir så ledsen!

Bättre blev det inte när jag läste på ÖP att vi kan bli tvingade att koka allt vatten en bit in på 2011... och att sjukdomen kan hålla i sig upp till en månad...

Till top