We've got to make it work

Igår, söndag var det riktigt riktigt hett på dagen. Termometern stod på 41 grader i solen och jag var bara tvungen att bege mig till stranden. Sagt och gjort. Jag, mamma, pappa, ena brorsan och Emilia begav oss till Ankargrund för att svalka oss. Faktiskt blev det inget dopp för mig för att det blåste rätt mycket där.




Till middag blev det grillad hamburgare som avnjöts på Fårön. Faktiskt riktigt mumsigt trots att det var specialhamburgare som gällde för mig och Stefan.

På kvällen fick jag och Olov en förfrågan om att spela Volleyboll, vi tackade nej denna gång för att vi var helt slut plus att Olov var sugen på ett dopp i det blå i Hammenviken. Nästa gång blir det volleyboll däremot, om vi får någon mer förfrågan vill säga.

Olov badade länge och väl i hammenviken medan jag fotade för fullt. Det blev 100 bilder på en glad Olov som plaskade omkring, dock var han mest under vattnet.



Idag, måndag har jag varit riktigt duktig tycker jag. Jag har klippt gräset, hängt tvätt, tagit in tvätten och varit barnvakt. Okej, det är väl egentligen ingen bedrift, men om sanningen ska fram så är jag rätt lat. Det är väl kanske just för att jag är lat som jag hann med att ligga i solen både med och utan bok idag också..?



Men tro det eller ej; jag har även badat idag! Första doppet, det är stort. Jag är faktiskt en riktig badkruka.

Nej, nu är det minsann dags att sova. Det ska visst bli en fin dag imorgon så då ska jag försöka (precis som alla andra dagar) släpa mig ut i solen i god tid så kan jag lata mig där i värmen. Hoppas jag lyckas imorgon, hittills har det nämligen inte gått så bra..

Till top