Highlights of 2014

Ännu ett år har gått och detta år har varit väldigt annorlunda motför tidigare år. Förra nyårsafton spenderades i Östersund hos Karin, Anne och Olof. Det var en stor middag med många härliga människor, så ett rätt bra avslut på 2013 och kanske en okej början på 2014 ändå.
 
I januari satt jag fortfarande vid skolbänken och pluggade. Det var förvisso sluttampen på min socionomutbildning, men jäklar vad det pluggades. Jag och Huong satt i skolan varje dag och det kändes även som dygnet runt. Men kul hade vi ju ändå kan jag tycka. 
 
I januari blev jag även faster till lilla Maja, närmare bestämt 11 januari. Sötungen! <3 Kommer ihåg att jag var på fest hemma hos Sofia när pappa ringde och berättade den glada nyheten.
 
I mitten av januari tog vi vår examen. Mamma och pappa kom till Östersund till examenscermonin och det kändes hur bra som helst att de var där. Vi drog minsann inte alltid jämnt, men det värmer i hjärtat när jag tänker på att de kom till Östersund bara för att fira att jag lyckats <3
 
I februari hände det inte särskilt mycket i mitt liv. Livet som arbetslös eller arbetssökande är ingen höjdare. Jag hade svårt att ta mig för att göra något särskilt. Men så plötsligt fick jag en intervju i Uppsala. Jag satte mig på tåget och sov över en natt hos Madde. Intervjun resulterade i en flytt till Uppsala i slutet av mars och mitt första jobb som socionom och mer specifikt biståndshandläggare från 1 april.
 
Flytt från fina läggan i Östersund <3
Flytt till ny lägenhet i Uppsala och dags för sambolivet
 
 
I april fick jag även träffa Toffe igen efter någa år utan särskilt mycket kontakt. Han flyttade till Sthlm för några år sedan och vi bodde helt plötsligt galet nära varandra motför tidigare. Nu har vi återigen bra kontakt och är goda vänner :) Så kul! 
 
I april var det även dop för lilla Maja. Jag och Johan åkte upp till Piteå och hälsade på min familj. Så mysigt och en lite minisemester :)
 
I slutet av april och början av maj fick jag och Johan finbesök i Uppsala. Huong, Erik, Ann-Kathrin och Linda kom ner över valborg och min födelsedag, hela 25 år blev jag. 
 
 
 
I maj åkte även jag och Johan till Paris i fem dagar. Fin stad. Mycket att se. Härlig semester.
 
I juni gick min kära farfar bort, så juni är inte direkt präglat av goda minnen bortsett från sommar och sol. Det var tungt om än det var väntat. 
 
I juli blev det begravning vilket resulterade i ytterligare en resa upp till Piteå för min del. Tog ledigt en dag från jobbet och åkte upp. Skönt att träffa familjen, men insikten om vad resan faktiskt innebar och insikten om att jag aldrig kommer få återse min farfar kom som ett slag i ansiktet när jag plötsligt började storgråta i kyrkan under begravningen. Skönt att jag hade mina älskade syskonbarn omkring mig som tröstade :) <3
 
I slutet av juli och in i augusti åkte jag och Johan på en weekend till Köpenhamn. Fina Köpenhamn och en fin resa. Johan har länge sagt att han velat åka dit och jag har lika länge varit skeptisk. Såhär i efterhand är jag mycket nöjd över att resan gick till just Köpenhamn och jag har inte något emot att åka tillbaka. Språket var förvisso inte så lätt för oss så vi valde att prata engelska med folk istället för svenska eftersom vi  ofta såg ut som två frågetecken ;)
 
 
I augusti kom även vår efterlängtade nya säng. Haha. Sen dess sover vi så sjukt gott hemma och klagar alltid över sängarna när vi sover borta ;)
 
i september var vi på bröllop i Eskilstuna då Johans kusin gifte sig. Jättefint bröllop. Jag fick även förlängt vik på jobbet i september. Dock bara två månader denna gång fram till sista oktober. Jag tror även att det var i september som jag började i Smålands nationskör Linnea. Jättekul att sjunga lite igen :)
 
i oktober fick jag återigen förlängt vik fram till sista juni 2015 och jag lyckades även löneförhandla, vilket jag är galet nöjd med :) I oktober åkte vi även ner till Linköping på inflyttningsfest hos Maria och Erik samt så han vi träffa min kusin Andreas, hans lille son på några månader och min moster. Så mysigt! :) Och så himla kul att träffa Maria igen då vi inte alls ses lika mycket nu när vi bor i olika städer. Rätt konstigt hur det har förändrats bara under ett års tid...
 
I oktober kom även mamma och pappa och hälsade på över en långhelg och vi åkte bland annat till Stockholm och gick på teaterföreställning på Oscarsteatern. Det blev "Kom igen, Charlie!". Sevärd tyckte jag :)
 
I november var det mest grått och trist hela tiden. Uppsala tog ett rekord i avsaknad av soltimmar Vanligtvis brukar det ligga på ca 40 soltimmar under november, men detta år blev det nog endast 2-4 timmar på hela månaden. Det kändes i både kropp och knopp. 
En helg i november kom Huong och hälsade på, vilket var väldigt passande eftersom hon samma månad fyllde 24 år. Så då tog jag tillfället i akt och bjöd henne på middag på restaurang här i Uppsala. Det var så kul att träffas! Det är så synd att man inte kan ses lika lätt när vi nu bor i olika städer och jobbar heltid. Men man får försöka göra det bästa av det hela.
 
December har bara sprungit förbi. Jag vet inte riktigt vad jag gjort och inte. Jobbet har präglats av en del stress. Fritiden har varit kaos för att det är så mycket som ska hinnas med i december. Men i det stora hela tror jag att det var en bra månad. Julen firades som sagt uppe i Piteå med min familj. 
 
Ja...för att summera 2014 kan jag väl säga att det var ett rätt bra år fast med många stora livsförändringar som gjort att det svajat en hel del i båten. Nu tror jag att det börjar stabilisera sig lite och jag hoppas att 2015 blir ett spännande, roligt och utvecklande år, toppat med mycket kärlek och vänskap.
 
Gott nytt år!
 
Till top