It's easier to run

Jag och Sofia satsar på att vara med i Bristol 10K i maj, för att samla in pengar till vår praktikplats Refugee-Action. Idag har vi börjat vår löpträning med en runda på ungefär 4-5 km varvat med att springa och gå. Peppa! :D
 
Jag kände mig så otroligt nöjd när jag efter många om och men följde med Sofia ut på en tur. Takten kändes bra för min del och jag blev peppad av att springa mer och orka med när jag sprang med Sofia. Extra glad blev jag över att det ändå gick relativt lätt. Jag var helt chockad! Jag har knappt sprungit sedan i sommar, och inte ens då sprang jag mycket. Jag gissar att mina och Sofias vardagliga promenad till och från praktiken i alla Bristols backar har gett resultat för konditionen. Rundan fram och tillbaka blir ändå 3,4 miles vilket är runt 5,5 km. 
 
Känns bra detta! Nu hoppas jag att jag ska kunna hålla upp detta också ;)
Till top