Uppdatering av helgen

I torsdags var jag på soppan tillsammans med Jenny, Anders, Maria, Oscar, Emma m.fl. En riktigt trevlig kväll med ett härligt liveband. Fler sådana kvällar på Oscars tack :) Jag sov sedan över hos Maria.
 
 
I fredagas var det Dinnerparty och jag skulle göra en dessert och dinnerpartaja tillsammans med Johannes som jag aldrig träffat tidigre. Vi träffades nere på stan och handlade ingredienser och gick på systemet. Vi gick sedan hem till mig med sakerna och sprang ner till Stortorget för att titta lite på marknaden som var där. Vi han även med en liten shoppningrunda på stan. Jag hittade ingenting, men Johannes shoppade. En rätt rolig dag med en ny person ^^
 
På själva dinnerpartyt var vi först på Campingen och åt förrätt hos Marie och Jan. Sedan bar det av till Valeska och Adrian. När vi kom dit mådde jag lite illa. Gissar att det var en kombination av för lite mat, alkohol samt huvudvärk. När vi sedan kom till efterrätten hemma hos mig så mådde jag riktigt illa. Var påväg att spy en gång medan alla var här, men lyckades hålla mig tills alla hade lämnat min lägenhet och begett sig till Oscars. Jag låg i sängen kring 00 den kvällen. Jag gissar att jag blev matförgiftad, eller för lite mat för mycket alkohol-teorin... jag vet inte. Otrevligt var det iaf.
 
Igår åt jag Brunch på Clarions tillsammansd med Huong, Maria, Linda och Olof. Gott var det. En kille från personalen kom fram till mig och sa "Hej, hur är det? Jag känner dig!" varpå jag såg ut som ett frågetecken och svarade med "..ööh.. jaså..? du.. känner mig..?". Jag hade ingen aning om vem han var... knasigt och lite olustigt.
 
Senare på dagen begav jag mig hem till Maria och färgade hennes hår och sydde lite på åvven. Kl 19 var det dags för åvvesittning. Rätt okej tillställning, synd bara att det var så lite folk. Men nästa gång är det förhoppningsvis mer.
Huong och Maria var bakis sedan föregående dag, så de ville gå hem rätt tidigt. Jag gick ocskå hem, men kände att jag egentligen inte ville gå hem, samtidigt som jag inte ville göra annat än gå hem. Mitt humör höll alltså på att dala...
 
Jenny hörde av sig och sa att hon ville gå ut och dansa på Plaza och ville att jag skulle följa med. Efter lite övertalning så följde jag med. 00.30 klev vi ut på dansgolvet på Plaza och hade en riktigt rolig kväll. Träffade bland annat Thomas från kören.
 
När jag kom hem från Plaza så ringde Johan. Vi pratade ungefär en halvtimme innan han ville gå och sova. Jag ville bara att han skulle komma hem. Tycker han har varit borta tillräckligt länge.
 
Idag vaknade jag upp och var bakis. Försökte plugga lite och gick sedan till Maria för att fika och prata en massa me henne och Huong. Mysigt! Sedan var det bara hem och plugga igen. Tjohooo.....
 
Nu sitter jag här utan att veta vad jag ska göra. Jag borde kanske plugga lite mer, men det kändes inte så lockande. Jag borde kanske städa lite, men det kändes inte heller så lockande.
Nej, allt jag vill just nu är att Johan ska komma hem. Och till min stoora glädje så har jag bara en natt kvar utan honom. Han kommer nämligen hem imorgonbitti, och jag kan inte vara gladare för det ♥
Jag ska göra en relativt tidig kväll så timmarna går fort ;)
Till top