One lives on the jump

Jag har nyss kommit hem från en supertrevlig personalfest. Jag måste säga att jag faktiskt trivs jättebra och att jag ändrat uppfattning om folk till det ännu mer positiva! Jag är såå glad över att jag gick dit ikväll. Maten var inte så märkvärdig egentligen, och efterrätten skickade vi rent tillbaka för att den var så dålig, men vi fick en ny efterrätt i form av tysk kladdkaka och grädde ;) supersött var det. Alla fick en sockerkick.

Christina hade gjort i ordning tre saker för oss också. En tipsrunda som var hur svår som helst, ett moment där vi skulle para ihop en flagga med olika bilder och gissa vilket land, stad, plats och valuta som fanns där, och ett moment där man skulle översätta engelska ord till svenska... men det var inte riktigt så enkelt. Ett exempel var att det stod "Hear you you you" och på svenska blev det då "Hör du du du", "I have never heard on the husband" blev "Jag har aldrig hört på maken" "You are offspooned" blev "Du är avskedad" och så var det en massa andra kluriga saker. Rätt roligt ändå.

Sen har vi även spexat för varandra. Mitt lag Peters änglar bestående av mig, Peter, Helena och Maria B skapade ett litet band. Peter han var själva beaten, jag dansade och Helena och Maria rappade en juldikt, haha! Toppen. Vi var väldigt kreativa! De andra lagen läst upp en rimmdikt som var.. väldigt speciell kan man väl säga, och det tredje laget gjorde en sketch utifrån de engelska meningarna som vi hade tragglats med innan (exemplen ovan bland annat ). Slutligen så spelade vi Maffia. En gång så förlorade vi goda medborgare mot Christina och Johan som var maffian. Andra gången vann vi (tack vare mig och Maria som scheriff respektive läkare ;) ) och maffian Johan och Helena klarade sig inte..

Nej men jag kan verkligen bara säga att det har varit en toppenkväll med en massa skratt och härliga människor (och typ kollegor då ;) )!
Till top