Happy, but tired and exhausted

Längesen sist. Som vanligt händer det mycket i mitt liv som jag vill skriva om, men jag har inte orken till det. Ibland önskar jag att det fanns en möjlighet för hjärnan att koppla på en typ av diktafon som bara skriver ner allt som man tänker, så man slipper skriva allt själv. Men det kanske bara skulle bli ett kaos av tankar ändå  🙃 

Jag är hemma idag. Om en timme ska jag iväg på massage. Det ska bli härligt, men som kring det mesta annat känns det tungt att ta sig iväg. Jag avbokade ett besök hos psykologen imorse för att jag inte tog mig iväg. Komiskt, eftersom det vi pratat om där är varför jag inte tar mig uppppå morgonen och iväg. Men jag kände att det bara inte gick. Och jag fick ångest för att jag inte har något svar på saker och för att jag samtidigt är glad men så trött trött trött. Knepigt.

Men det ska väl bli bra någon gång också. Förra veckan jobbade jag hela veckan. Första gången på väldigt länge. Det gick, men jag var så förstörd efteråt. Behövde sova middag flera dagar under veckan och orkade inte göra saker hemma. Jag tror att jag behöver gå ner i arbetstid igen. Jag känner att det är för mycket saker som jag inte hinner med och att jag, mitt hem och mina katter försummas.


Annars är jag ändå glad. Spenderar mycket tid med Johan vilket känns fint. Jag och Johan har träffats i snart två månader. På ett sätt känns det kortare och ändå längre. Men tänk at vi hade kontakt redan för 17 år sedan utan att träffas. Tänk om vi vetat då att vi skulle ses 17 år senare?! Livet är bra roligt ibland 😊

Till top