Den kalla natten

Sista natten i Jukkasjärvi spenderades som sagt inne i ett kallt rum på ishotellet. I rummet var det -5 grader. Man fick en sovsäck som skulle klara -25 grader och så skulle man sova i Underställ, mössa och Ullstrumpor. Som sagt blev det en sen kväll och klockan var mycket när vi väl kom i säng.

Även denna natt delade jag rum med Lars. Vi tämligen sprang ut till rummet eftersom termometern visade -23 grader i uteluften när vi skulle lägga oss. 

Till en början kändes det mysigt och det kändes som att jag skulle sova bra. Men efter en stund började jag frysa och jag insåg att jag hade fått in för mycket luft i sovsäcken. Jag försökte rätta till det men tyvärr var det försent. Jag sov några timmar iaf, det vet jag dels eftersom jag drömde och dels eftersom Lars berättade att han hade gått upp en sväng under natten vilket jag inte hade märkt av. 
Men jag frös så mycket där runt halv fem på morgonen att jag övervägde att krypa in i Lars sovsäck för att värma mig  😂

Halv åtta blev i väckta av personalen på hotellet som kom med varm lingondricka. Jag lovar att det kändes som att jag tinades upp inifrån sakta sakta av denna just då himmelska dryck. 

När vi skulle gå från hotellrummet och in i receptionen möttes vi av denna fantastiska morgnvy 

Jag tog en uppvärmande dusch innan jag tog mig till restaurangen tillsammans med Sandra för att äta frukost. Alla andra hade i princip ätit redan. 

Efter frukosten gick jag och Lars och checkade ut och hela resesällskapet samlades i  receptionen innan det var dags att bege sig mot flygplatsen för hemfärd. Vi sa hejdå och på återseende och åkte till flygplatsen. 

På flygplanen somnade jag bums och vaknade knappt när vi landade i Stockholm. 

Åh vilken fantastisk resa detta var! ❤️






Till top