No one knows what the future holds

Idag har jag varit på jobbet. Det känns som att det har varit en till planeringsdag, haha. Vi har suttit i storgrupp och i små grupper och jobbat med att utforma frågeformulär för ledsagarservice vid resa. Jag tycker att det var givande, för tro det eller ej, men vi kom framåt 👍 men det tar ju tid från det övriga arbetet och jäklar så trött jag blir av att brainstorma och utforma och prata om en enda insats en hel dag, puh! Men nu är det klart för idag i alla fall och imorgon får jag byta fokus.

Nu sitter jag och väntar på att farmen ska börja. 

Jag sitter även och funderar lite på vad jag ska packa när jag nästa lördag ska åka till Jukkasjärvi för Christoffer och Maries bröllop ❤️ det kommer att bli fantastiskt och jag är så glad över att jag får dela det med dem. Det blir ett litet och intimt bröllop med endast 14 personer. Helgen efter åker jag till Skåne för att fira bröllopsfesten tillsammans med deras släkt och vänner 😃

Dessutom har min vän Sofia förlovat sig med sin Niklas här i dagarna. Det är liksom så mycket kärlek bland mina vänner och jag vill också ha det så :) jag är definitivt inte missunnsam mot mina vänner. Tvärtom är jag otroligt glad för deras skull och hoppas innerligt att jag en dag får uppleva samma sak - kärlek, barn, bröllop. 

Men det är klart att jag ibland tvivlar. När jag för 10 år sedan tänkte på mitt liv trodde jag att jag skulle ha kommit längre relationsmässigt än vad jag gjort. Å andra sidan har jag gjort saker för att utveckla min person som jag aldrig drömde om att göra för 10 år sedan, och det är klart att jag inte ångrar det. Men ibland blir jag lite otålig för vad framtiden håller för mig, och ibland önskar jag att jag kunde ta några genvägar eller få en liten sneak peak på framtiden 💕🔮

Till top