I knew you were trouble when you walked in

Igår blev det utgång för mig och Sofia. Vi hade tänkt att Adam skulle följa med ut också, men han hade dragit på after work och allt möjligt efter jobbet, så när han kom hem vid 22 var han redan bakis, så vi gick ut utan honom.
 
Vi hade tänkt ta en lugn kväll, gå och sätta oss på en bar eller så. Vi tog några drinkar här hemma innan vi tog bussen in till stan. Vi började på The Living Room. Satt och pratade en massa om allt och inget. Det blev rätt trist där så vi drog vidare till Walkabout där vi var ut första gången med Jonathan, Adam och Adams syster Lucy. När vi kom in så såg vi att det fanns en övervåning, som vi givetvis ville utforska. När vi kommer upp där blir vi direkt "påhoppade" av en kille som är superfull. Han blev utslängd en gång men kom på något sätt in igen. Hans kompis, Jack, bad om ursäkt för kompisens beteende. Jag och Sofia gick och satte oss i ett bås och pratade och då kommer de killarna igen. Jack började prata med mig och han berättade att han var Rugbyspelare i Portishead och att han tyckte att vi skulle komma och titta på matchen som var idag (lördag). Jag skriker "Omg!! Potatohead!!!" Han tittar frågande på mig och jag berättar att jag och Sofia endast kommer ihåg Portishead för att det låter som Potatohead. Knasiga vi är :)
 
Sofia pratade med den andra killen, och han trodde tydligen att jag kom från Ukraina. Han tyckte att jag såg lite bitchig ut om jag förstod det rätt? :P Say whaaat? Den får jag inte höra så ofta :P 
 
Killarna blev till slut rätt på och jag och Sofia avvisade dem ganska tydligt så de tappade intresset. Vi gick vidare till nedervåningen och styrde stegen mot baren. Så fort vi kommer fram till baren börjar en annan kille prata med oss, och sedan hans vän, och där fastnade vi sen hela kvällen. De började köpa drinkar åt oss och de var trevliga. Det visade sig att båda två var från Wales och att de var lärare för elever upp till 11 år. En av dem var från Swansea och den andra killen från ett ställe strax norr om Newport.
 
Jag lärde mig att Wales-dialekt inte är att leka med. Det låter som ett helt annat språk..
 
 
När Walkabout stängde så visade jag och Sofia dem vägen tillbaka till Cabot Circus och deras hotell, och de beställde en taxi till oss. Vi var hemma kring 3 och betydligt fullare än åtminstone jag insåg. Idag har jag mått så sjuukt dåligt att jag inte ens vet hur jag ska beskriva det... Men det var kul igår, och det var ju en jäkla tur i alla fall. Adam kunde riktigt se hur mycket både jag och Sofia led av våra tillstånd, så när Sofia frågade om han hade pommes erbjöd han sig att tillaga dem. Gulle då.
 
Dagen har spenderats i sängen eller i soffan med täcket och film. Har hunnit se på Min stora feta grekiska semester, Kung Fu Panda och 5 avsnitt av Grey's. Woho! Jag har även chattat lite me underbara Huong!
 
Snart dags att sova igen, och imorgon ska här städas eftersom vi får finbesök på onsdag.  Jag längtar!
Till top