Highlights of 2010

Det är fantastiskt hur mycket man egentligen hinner med på ett år. Året 2010 har varit ett fantastiskt år tillsammans med vänner, nya bekantskaper, äventyr utan dess like, flytt hit och flytt dit. En massa härliga människor har varit med och förgyllt detta år och det tackar jag för.

Året 2009 avslutades och år 2010 började för 365 dagar sedan i Öjebyn tillsammans med härliga människor. Nya som gamla. God mat, sällskapsspel och skratt.

Året fortsatte med att jag åkte tillbaka till Jönköping där jag spenderade tid med mina kära vänner.
Stefan och Emilia kom och hälsade på i januari också.

I februari kom mamma och pappa ner och det var dags att flytta ut ur lägenheten. Jag flyttade hem till Nalle i några dagar och sedan åkte jag, Nalle, Tina, Ana och Erika iväg till Israel/Palestina på 2 månaders verksamhetsförlagd utbildning. Fantastiskt samtidigt som det var fruktansvärt!

Jag träffade helt underbara personer där nere och har upplevt saker jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva. Detta är en upplevese som jag hoppas att jag aldrig ska glömma.

En palestinsk man i Hebron


Osama och jag


Jag blåser glas i Hebron



(De här var de enda bilderna som gick att lägga upp)

I maj kom vi hem från vår fantastiska resa och jag flyttade in i en liten lägenhet i Mullsjö med Theo, fast hon var aldrig där ;)

I juni 2010 tog jag examen tillsammans med alla andra underbara IA:are. Vår avslutning blev förstörd när någon kom och stal allas väskor som vi hade blivit ombedda att lämna i ett rum. Två dagar senare var jag tillbaka i Piteå på heltid.

Sommaren i Piteå bestod mycket av jobb och även en massa mys med familjen. En hel del tid spenderades på stugan ute på Fårön.

I somras jobbade jag inom hemtjänsten. Jag fick jobba 100% hela sommaren, fram till augusti då jag åkte ner till Uppsala och Jönköping och hälsade på kära vänner. Första stoppet var Uppsala för att hälsa på Therese och Daniel. En vecka senare begav jag mig till Jönköping till Nalle och Lisa där jag stannade i nästan en vecka. Det var 2 härliga veckor på resande fot och jag har sett en massa saker detta år :)

Jag kom hem till Piteå
igen enbart för att packa och bege mig mot Östersund där jag började plugga till socionom i augusti. Där bor jag nu och jag har träffat ännu fler fantastiska människor genom min flytt dit. Tänk vilken tur man kan ha ♥

Jag har även börjat sjunga igen. Är med i skolkören och jag älskar det verkligen. Det är äkta glädje att få sjunga.

Nu är jag hemma i Piteå och här har jag firat jul tillsammans med hela släkten. Kusinerna från Linköping har varit här och julen var jättemysig.

Nu är det bara drygt 7.5 timme kvar av detta år, och jag kan bara hoppas att nästa år blir i närheten lika bra som detta år.  Jag har lyckats göra en massa saker jag aldrig hade trott, och jag har utvecklats massor som person. Det är till stor del tack vare mina vänner som har funnits där för mig i alla väder. Tack, ni är underbara! ♥

Till top