Vietnam

Jag är så trött nu men ska försöka skriva lite i alla fall.

Idag har vi åkt till Vietnam och Hanoi. Vi lämnade Vientiane runt lunch. På flygplatsen träffade vi en tjej som heter Anna. Hon är från Tjeckien och reser runt själv i tre månader. Nu är hon inne på sista månaden som ska spenderas i Vietnam. Vi började snacka på flygplatsen i Vientiane och ikväll träffades vi i Hanoi och åt middag tillsammans på en krog. Supertrevlig tjej med en härlig syn på livet och mycket "Fuck it". Tar ingen skit liksom :)

Annars har jag och Lovisa gjort det vi inte skulle göra  bokat  en långtripp på samma sätt som vi gjorde i Thailand. Imorgon kl 8.30 åker vi buss till Ha long bay där vi ska bo på en båt och åka runt. Just nu kommer jag inte ihåg exakt vad vi ska göra där. Vi ska iaf vara där två nätter innan vi åker till Hanoi för att samma dag på kvällen åka nattåg till Sa pa där vi ska gå på en två dagars trekking. Lovisa har länge pratat om att hon vill se risfälten, så vi får verkligen hoppas att vi får se dem. Förhoppningsvis kommer även Anna med på den turen då hon också ville åka till Sa pa. Vi håller tummarna för det! :)

Nu ska jag torka klart mina tvättade kläder med hårtork innan det är dags att sova. Blir till att gå upp tidigt imorgon. Tur att man kan sova på bussen!
Till top