This could be paradise

Nu har vi spenderat en natt i Filippinerna. Vi lämnade Vietnam igår på förmiddagen och landade i Filippinerna runt lunch. Vi hade en mellanlandning i Manila på nästan 5 timmar. Det var inte helt lätt att fördriva tiden på en trååkig flygplats och inte heller när man var sjukt trött. Kunde inte gärna lägga mig och sova efter att alla varnat oss om att hålla hårt i våra baggage :p

Vi landade i alla fall i Cebu runt 20 på kvällen lokal tid. Då var det bara åka till hotellet, äta lite sen middag och sova.
Det jag sett av Filippinerna än så länge gillar jag. Jag har ju velat åka hit i några år nu, och det känns bra att äntligen bara här :) det är väldigt vackert :)

Idag på morgonen åkte vi från Cebu och över till Bohol med en fast ferry. 2 timmar tog det. Sen vi anlände har vi hunnit må gått på stranden Alona beach och hunnit bada lite. Det är väldigt varmt. Solskyddsfaktor är ett måste. Har bränt mig lite på axlarna idag trots att jag använde solskyddsfaktor 50. Galet! Tänkte att det är lika bra att gå ut lugnt om jag nu ska kunna sola i två veckor. För tusan va vi ska slappa och må gott dessa sista veckor :)

Nu är det snart dags att dra ner mot stranden för middag. 
Till top