Love only knows

Det blev en natt till I Panglao för Gabe och idag har jag och han varit på island hopping utanför Panglao. Vi bestämde oss sent igårkväll för att göra detta och turen avgick kl 06.00 på morgonen idag. Var bara till att kliva upp klockan 05.00. Just när klockan ringde var jag smått avundsjuk på Lovisa som fick sova vidare då hon inte ville hänga med.


Trött tjej redo för island hopping 

Turen avgick kl 06 för att vi skulle få en möjlighet att se delfiner. De är som mest aktiva runt soluppgången, men vi såg inga delfiner just då tyvärr.

Båtturen var fin. Vi åkte med en liten bambubåt, vet inte riktigt hur jag ska förklara hur den ser ut.. så jag visar helt enkelt; 


Först åkte vi till Balicasag som är en populär ö för dykning. Jag dök inte även om jag hade möjligheten, men Gabe dök. Har nog aldrig träffat en vuxen människa som tycker om vatten så mycket tidigare :p jag hängde istället pp stranden med två karlar från Frankrike och två kvinnor från Irland. Trevligt var det och fint var det :)


Vi stannade på Balicasag i ca två timmar. Rätt Nice att sitta och ta det lugnt på en vacker ö med trevliga människor må jag säga.

Balicasag sett från båten 

Kl 10 var det dags att åka vidare till Virgin island. Jag hade hört att det var en väldigt fin ö av andra som varit där, och oj så rätt de hade! Det är nog den finaste ö jag sett.

Påväg mot Virgin island 

Virgin island är väldigt liten. Det är nästan bara en strandremsa med lite lite landyta i vattnet. Men så vackert med turkost vatten och vidderna omkring. Jag blev helt förälskad! Hade nog kunnat stanna där hela dagen, men vi fick tyvärr bara stanna en halvtimme så det var en privat ö. Jag var så lycklig i hela kroppen och kände där och då att jag inte ville hem. Ville stanna där.





På  vägen tillbaka så såg vi, eller typ alla andra utom jag , en delfin som hoppade framför båten. Jag såg när den var påväg ner i vattnet igen men han inte riktigt uppfatta att det var en delfin. Typiskt!

Turen var slut vid 1 på eftermiddagen. Så gick vi och letade rätt på Lovisa för att äta lunch. Sedan höll både jag och Gabe på att somna i maten, haha. Lovisa tyckte att vi var exceptionellt bra sällskap precis då ^^
Lovisa gick sedan och gjorde en manikyr och jag och Gabe stannade kvar en stund på stranden och badade och pratade. Han kunde inte stanna så länge då han var tvungen planera fortsättningen av sin resa tillsammans med sin syster, så vi sa hej då efter stranden. Vi skulle eventuellt mötas upp till middagen igen om han hade möjlighet, men tyvärr missade vi alla varandra med typ en kvart. Imorgon åker han vidare till Palawan så nu kommer vi inte träffa honom mer. Vid middagen konstaterade jag och Lovisa att det kändes tomt och tyst utan honom. Trist alltså!
Till top