Living in the moment

Ja nu har vi varit i Vientiane i några dagar. Vad har vi då hunnit med? Inte så mycket i ärlighetens namn, men det är mycket för att vi inte trivs så bra i staden då vi blir uttittade, och för att det inte är en så händelserik stad. 

Igår skulle vi iaf åka lokalbuss ut till Buddha park. Vi traskade iväg till busstationen, men på vägen dit möter vi fyra personer på två mopeder. De kör ä ganska snabbt och när de åker förbi oss så sträcker de ut händerna mot oss och vi blir såklart chockade och flyttar oss åt sidan. Det känns dock fortfarande oklart om de försökte rycka våra väskor eller om de ville känna på oss. Efter denna händelse har jag isf blivit paranoid. 

Vi åkte iaf buss 14 till Buddha park (6 kr per väg) och det var inte direkt många turister på bussen. Karlarna på bussen stirrade, vi blev skeptiska och undrade för oss själva om någon tog kort på oss, och kvinnorna de tittade på antingen med ett stort leende eller med en chockad blick.

Buddha park var i alla fall helt okej. Jag är glad att vi åkte dit även om jag inte hade velat betala någon större summa för att ta mig dit.



Idag har vi varit till the golden stupa, Pha that luang. Den var rätt mäktig att se och jag är glad att vi åkte dit också. Jag hade dock trott att man kunde få gå in i templet, men istället fick man gå runt utanför det. 


Till top