I'm just a little bit caught in the middle Life is a maze and love is a riddle

Igår var jag och Lovisa iväg på en båttur till Oslob. Vi åkte och tittade på whale sharks.

Vi klev upp kl 05 och gjorde oss klara för turen som skulle avgå kl 06. Vi hann även med att ta några kort på soluppgången där runt 06.

Vi åkte sedan bil till en hamn, fast ändå inte en hamn, där båten till Oslob skulle avgå från. Det var väldigt lågt vatten igår så ingen stor eller liten båt kunde komma nära land. Detta innebar att alla helt oförberett fick vada ur i vattnet med sin packning (ofta icke vattentålig saker som kameror och telefoner). I vattnet såg vi både sjöstjärnor och sjöborrar. Det var bäst att ha på dig skorna vill jag lova. Innan jag var framme vid båten hade jag vatten upp till shortsen och lite till faktiskt. Tur jag inte snubblade med min dåliga balans. 

Resan till Oslob tog 2 timmar, sen fick vi bada ut från båten och i land och då blev jag blöt upp till magen. Nice alltså :p vi åkte sedan en tricycle ca 30 minuter till stället där the whale sharks höll till. Jag och Lovisa konstaterade på en gång att fordonen här inte är byggda efter västerländska mått. Vi satt fyra personer i en tricycle, två personer på varje säte. Det var trångt..

Väl framme vid the whale shark hang out fick vi lite information om vad som är bra att tänka på när man är nära en whale shark och annat. Typ att inte ha blixt på kameran, att hålla avstånd, att inte ha solskyddsfaktor.. eh ja.. typ det. Sen fick man bestämma om man ville simma med dem eller stanna kvar i båten och titta på dem. Jag stannade kvar i båten. Gillar inte riktigt vattendjur dårå.. på avstånd ja,.men inte nära mig. Jag ångrar mig lite nu då det såg rätt Nice ut faktiskt. Nåja.. gjort är gjort.





Vi var i vattnet i ca 30 minuter innan vi åkte tricycle tillbaka och sedan båt två timmar tillbaka. På vägen tillbaka gick er väldigt höga vågor. Alltså riktigt höga. Vi fick köra väldigt sakta för att det inte skulle slå för mycket. 

Väl tillbaka i Panglao gick vi och åt lunch och sedan styrde vi stegen mot en helkroppsmassage. En timme. Har nog aldrig fått en sån närgången massage tidigare, jösses alltså, ingen blyg massör direkt. Och jag tror även att jag visade röven för halva stranden där jag låg. Låter ju fantastiskt detta... :p nu behöver jag inte göra om det iaf.

På kvällen åt vi middag på stranden och helt plötsligt avfyrades fyrverkerier 


Idag har vi legat och pressat på stranden. Men jag vet inte vad det är för fel på min hud. Det är som att färgen inte fastnar. Ja får bara pigmentfläckar på hela ryggen. Assnyggt! ..

Till top