Another day in paradise

Fredag. Inte för att jag bryr mig så mycket. Alla dagar är som lördagar ändå här borta i paradiset. Största bekymret för dagen är vad man vill äta och om man smort in sig nog mycket för att inte bränna sig men ändå få maximalt med färg. Rätt bekymmerslöst med andra ord.





Idag har vi gått runt och raggat boende. Vi bor på Alona Hidden Dream Resort till på tisdag, och efter det byter vi boende till ett lite mer bugetställe typ 100 meter bort och närmare stranden. Blir förhoppningsvis bra :)





Annars har vi hängt på stranden idag. Råkade lägga oss under ett träd med typ världens största spindel precis ovanför oss. Tog ett tag innan vi upptäckte den, men när vi väl fått ögonen på den stannade vi inte länge på den platsen. Uusch va äckligt!


Jag fick mig även en liten kompis på stranden. En gullig hund kom till mig och började gräva i sanden så det sprätte över hela min scharong, haha. Sedan la den sig ner i gropen i skuggan precis brevid mig. Ville bara gosa med den, den var så fin!

Idag har jag även pratat med Johan. Jag längtar efter honom och katten alltså. Ojojoj. Ska bli så kul att komma hem. Hoppas att de tycker likadant ^^




Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet efter middagen. Något sånt här åt vi inte, men här i Filippinerna är det en delikatess. Mycket fisk och skaldjur här, men inte för min del. Tycker till och med att det ser lite läskigt ut :p

Nu blir det lugnt fram tills det är dags att sova.


Till top