.

Igår hade vi planeringsdag på jobbet. Våra planeringsdagar blir aldrig som vi har tänkt oss. Vi kommer sällan någonstans och de frågor som vi ska diskuterar aldrig de frågor som vi vill ha svar på. Det blir alltid en miss i kommunikationen... spännande det.

Nåja. Efter planeringsdagen träffade jag Erika på stan. Vi gick och åt middag på thai Village.  Det var trevligt. Det var längesen vi träffades nu så det var både kul och välbehövligt. Jag och Erika är rätt lika på något sätt. Vi tänker ganska lika och så delar vi såklart tiden i Israel/Palestina som ju satt minnen och spår i oss. 


Men hur som helst. Det var så härligt att fritt få prata om hur man mår, diskutera och reflektera över sitt mående och drömmar. Jag känner att jag borde boka in ett läkarbesök för att få prata med någon om mina stressymptom och prata om mitt mående generellt. Jag kanske går runt med en depression utan att göra något åt det? Det har kanske blivit ett normaltillstånd att inte må riktigt bra...

Anyway.  Jag kände att träffen med Erika gav mig positiv energi,  och det märktes nog när jag kom hem också. Jag och Johan hamnade då i en intressant diskussion om mänskliga rättigheter, människors lika värde, värderingsövningar och demokrati. Tidigare har vi haft sådana diskussioner med jämna mellanrum men den senaste tiden  (ganska lång tid....) har jag inte haft ork eller lust. Men det var skönt att känna det intresset och orka igen.

Jag tror att jag behöver mer kvalitetstid med lina vänner för att fylla på med positiv energi och samtidigt göra så att jobbet måste ta mindre plats. 


Idag har jag förresten börjat packa lite smått till resan. 2,5 vecka kvar tills vi drar! Sjuuukt!!

Till top