Kvar i nått jag lämnat för länge sen

Tänkte berätta att jag har firat min andra valborg och min andra födelsedag i Uppsala. Känns rätt okej ändå. På valborg blev det lugnt på dagen. Jag var väldigt trött från min 4 timmar långa arbetsdag och jag och Johan kom oss inte för att göra något förän runt 19. Då följde vi i alla fall med Madde och hennes kompis Fanny på en fest. Det var en studentfest i en liten liten etta. Sådär så att man var tvungen trängas lite. Jag kände direkt att "oookej... de häär var längesen, och det här kan jag inte påstå att jag saknat..I'm too old for this..!!!!". De flesta kände varandra redan så jag kände inte att festen gav mig så mycket, förutom en känsla av att ta sig utanför lägenheten och halvt delta i ett socialt sammanhang då..
 
Vi stannade på festen i ca en timme. Sedan drog vi vidare till en korridorsfest med ännu fler människor. Det var Johans kompis Nils som vi kände och blev inbjudna av. Där var det alldeles för mycket folk och alla var väldigt fulla, så det blev inte jättemycket av att lära känna nya människor där heller. Vi stod mest i ett litet hörn och pratade med varandra i vårt sällskap. Det var absolut inte en tråkig valborg, men jag kan samtidigt inte säga att jag fick så mycket av en valborgskänsla av kvällen. Jag har alltid haft svårt med att förknippa valborg med fest, mest för att jag inte vill vakna upp bakis på min födelsedag. Men se där.. vad hände nästa dag..?! :P
 
... Dagen efter, 1 maj och min 26:e födelsedag, vaknade jag upp bakis. Surprise! Jag hade glömt hur förjävligt det är att vara bakis, haha. Jag tog mig ialla fall upp före kl 12 och lyckades även baka en tårta. Runt 18 kom både Madde och Erika över och fikade vilket var väldigt trevligt. Madde stannade till 20.30 (hon hade ju trots allt festat i tre dagar så jag förstår att hon var trött) och Erika stannade till 02.30. Jag var rätt mör efter det och på lördagen blev det bara lugnt. Orkade inte göra mer än att ligga i soffan och glo på tv. 
 
Nej, det känns faktiskt som att jag är klar med studentlivet och allt vad det innebär. Jag längtar efter något annat. En framtid, en familj.
Till top