I'm not crazy I'm just a little unwell, I know right now you can't tell. But stay a while and maybe then you'll see a different side of me

Jag har semester! Jag kan inte sluta upprepa den meningen i mitt huvud. Den går på repeat ;) Tänkte att jag kanske kunde passa på att uppdatera lite då, nu när tiden finns ^^
 
För 1,5 vecka sedan blev det tjejhelg hos Maria i Linköping. Det var en superhärlig helg med både catching-up, sol och bad, 4th of July-fest och glassätande på stan. Det var fantastiskt väder och så kul att träffa Maria igen :)  Maria, jag lånar bilderna av dig då jag själv är så dålig på att ta kort nu för tiden ^^
 
God frukost
 
Redo för 4th of July-fest
 
I onsdags förra veckan jobbade jag min sista dag innan semetsern. Guuud så bra det kändes, helt otroligt! Jag och Johan firade min semester med att hämta mat från Java. Jag har kanske inte haft det finaste vädret under semestern, men då finns det i alla fall tid till att göra andra saker som man annars inte hinner med.
 
I torsdags var jag på viktväktarna och min jag blev så glad och stolt över resultatet. Hade lyckats gå ner 2,2 kilo på en vecka och har därmed min lägsta vikt på mycket länge just nu. Har dock lyckats gå upp några hekto under mina semesterdagar, men det ordnar upp sig såsmåningom :)
 
På fredagen åkte jag och Johan till hans föräldrar i Eskilstuna. Det blev en intensiv helg, men det är så jag vill ha det. Jag börjar må dåligt fysiskt och psykiskt om mina dagar blir för händelselösa och stilla. Såå med det sagt kan jag meddela att fredagskvällen spenderades med middag hos Johans föräldrar och även besök av hans bror Jimmy och hans tjej Maria. 
 
På lördagen var det grilfest på kvällen, hemma hos Jimmy och Maria. Jag lyckades bli full på två Mojito, och en stund senare var jag bakis. Jag var alltså bakis innan kl 00.00 och när de andra körde ölspelet med öl, sprit och vin så körde jag ölspelet på cola. Men jag deltog ju iaf i det roliga istället för att bara sitta och titta på, så det är ju alltid något ;) 
 
På söndagen var det bestämt att jag, Johan, Jimmy och Maria skulle gå på Parken Zoo och kika på djuren och även se på Måns Zelmerlöv som skulle uppträda där. Jag menar.. Måns är ju ändå mitt frikort, så jag kunde ju inte låta bli att ta mig en liten titt när jag fick möjlighet att vara så "nära" ;)
Johan mådde inte toppen på söndagen, så det tog ett tag innan jag lyckades övertala honom om att det var såå värt att gå till Parkens Zoo ändå, och snäll som han är så åkte vi till slut dit trots att han inte mådde toppen. Vädret var då tusan inte det bästa, men det var ett roligt avbrott från det andra och jag har därmed besökt Parken Zoo för första gången i mitt liv. 
 
Nyfiken Trädleopard. Såg ut som en stor bengal, fast med betyyydligt längre och tjockare svans
Vi var många som ville lyssna på och få en glimt av fina Måns ;)
 
På måndagen åkte vi först och hälsade på Anna-Lisa, som då är mamma till Johans farmors karl. Anna-Lisa var väldigt härlig och hade mycket energi trots sina 97 år. Jag började tänka tillbaka på tiden då jag jobbade inom hemtjänsten och jag kan verkligen känna att jag uppskattar de erfarenheter som jag fick genom det jobbet. Det gav mig mycket att hjälpa de äldre i vardagen :)
Efter besöket där åkte vi hem och åt lunch, och sedan drog vi vidare till Tessan och Kaj där vi drack kaffe och fikade innan det var dags för mig och Johan att åka hem till Uppsala.
 
Det var såååå fantastiskt att komma hem till Uppsala igen! Borta bra, men hemma bäst! Vilken frihetskänsla :)
 
Igår, tisdag, gick jag och Madde på V-dalas nation och drack öl och vin. Supertrevligt var det. Vi skakade även hand på att vi ska åka till Riga när Madde fyller 27 där i februari nästa år. Wohooo ;)
 
Nuuu har ni fått en liten uppdatering av mitt händelserika liv ;P Nu blickar jag framåt mot resan utomlands på måndag. Kan tyvärr inte avslöja vart resan bär av nu heller, eftersom Johan fooortfarande inte vet vart vi skaa :D Men han kommer att få veta det när det är dags för incheckning på flygplatsen. Busigt :D
Till top