Hearts, like the beautiful hearts of all my friends, in a time like this. That's worth something.

Första blogginlägget år 2015, trots att halva januari har gått. Jag som hade tänkt mig att jag skulle skärpa till mig detta år och försöka bli bättre på att blogga.. här kommer iaf ett första försök till det.
 
Nyårsafton firades i Västerhaninge tillsammans med Johan, Toffe, Marie och Maries bror Lars. Det var en trevlig nyårsafton med sjuuuuuukt mycket mat, sällskapsspelande, skratt och partyhattar. Lika roligt som alltid att hänga me dessa människor. Ser verkligen fram emot nästa gång, och då har jag laddat upp med en liten "överraskning" från Lagerhaus.
 
Nyårsdagen började med ledbrutna ryggar eftersom jag och Johan fick sova i en gammal bäddsoffa i en uthyrningslägenhet som tillhörde bostadsrättsföreningen. Det blev en kort natt och en trött men rolig första dag på året. Jag och Johan firade tre år tillsammans vilket känns hur bra som helst. Vi stannade även hos Toffe och Marie hela dagen och fortsatte äta, äta och äta samt spela sällskapsspel. Jag spelade Settlers för första gången och JAG VANN!! Nej, jag kan fortfarande inte sluta skryta över detta då jag är så jävla lycklig över det. Jag fick ett sådant självförtroende av detta och det var en perfekt start på 2015.
 
 
Jag var sedan ledig fram till 7 januari och hann bland annat med en fika i Gränby med Madde. Det var jättekul att träffa henne igen och jag kom verkligen fram till att vi träffas allt för sällan, särskilt med tanke på hur nära varandra vi faktiskt bor. Så nu har jag en ambition om att försöka träffa henne mer. Hon är ju trots allt min äldsta vän (vi träffades på dagis när vi var fyra år) och det är ju verkligen värt att ta vara på. Vet ju inte heller hur länge till vi faktiskt bor i samma stad.
 
Jag har även börjat om att jobba igen efter julens långa och välbehövliga ledighet. Det är rätt okej på jobbet hittills, även om vi har börjat med egna klienter och egna ärenden nu. Jag har rätt mycket på mitt bord, fast det har egentligen inte hunnit dra igång på riktigt ännu varför det fortfarande känns rätt okej. Jag återkommer kanske när jag håller på att gå under. Jag söker i alla fall andra jobb aktivt. Känner ju trots allt att jag vill bort från myndighetsrollen, även om det innebär att jag också skulle försvinna från mina fantastiska kollegor. De är dem som gör det värt att gå till jobbet, särskilt Angelica och Cecilia som jag tycker att jag står närmast. Angelica har även fått nytt jobb och slutar i april vilket känns tråkigt för mig, samtidigt som jag är superglad för hennes skull.
 
Jag och Johan har även hunnit med att ha Huong på besök för två helger sedan samt så var vi en sväng till Huong i Stockholm förra helgen. Eller till Huong och till Huong. Vi hängde inne i Stockholm i snöstormen. Vi promenerade tills min svarta halsduk och Huongs orange halsduk hade blivit vita. Så mycket snöade det. Johan däremot klarade sig förvånansvärt bra från att se ut som en snögubbe. Vi gick även på muséu, Fotografiska. Jag och Huong blev lite taggade på att åka ut och resa då det finns så mycket att upptäcka här i världen. 
 
Nu är det helg igen i alla fall och här sitter jag. Imorgon ska jag träffa Madde på förmiddagen och sedan har jag inga planer. Jag är sugen på att ta en promenad då de har lovat sol, samt så skulle jag vilja traska förbi ett par lägenheter som jag och Johan anmält intresse på. Chansen är kanske inte jättestor att vi får någon av dem, men någon ska ju få dem iaf och vi får väl se om det kanske mot alla odds blir vi. Jag håller lilltån så länge. 
 
På söndag fyller min kollega Anna U 32 år så då är jag och andra kollegor bjudna dit på fika. Ska nog kika förbi där en sväng tillsammans med en annan kollega, Rebecca. Kan ju vara trevligt tänker jag :)
 
Ja.. det var väl början på 2015 det.
 
Tjing
Till top