Skynda dig älskade, skynda att älska. Dagarna mörknar minut för minut.

Ja nu var det längesen. Jag är alldeles för trött för att blogga och det känns dessutom som att det inte händer något här i livet som en arbetare. Det är givetvis inte sant när man sätter ner och börjar fundera på vad som faktiskt händer...
 
För att ge er en liten uppdatering så kan jag säga att
 
- Jag har blivit erbjuden förlängt vik inom LSS fram till sista juni. Jag kommer att ta det men samtidigt söka andra jobb då kommunen håller på att förstöra arbetsmiljön för sina arbetstagare... en jäkla omorganisation som står för dörren och få är med på tåget.
- Jag har löneförhandlat för första gången i mitt liv och lyckades få upp lönen med nästan 2000 kr. Whaappaaa!
- Jag har börjat sjunga i Smålands nationskör Linnea och det är jättekul! Har därmed också träffat några nya människor som jag kanske kan hänga med någon gång i framtiden ^^
- Jag och Johan har börjat träna och det känns gött
- Jag har snöat in mig på att jag vill ha en katt eller två och kollar blocket varje varje varje dag
- Johan är inte helt omöjlig till ovanstående, så vi får se när det kanske kommer en liten kissemiss till vårt hem. MYS!
- Jag och Johan har bokat biljetter upp till Piteå över julen, så i år blir det första gången som vi firar jul tillsammans :D
- Vi letar andra lägenheter lite smått
- Mina föräldrar har hälsat på och det var som vanligt helt fantastiskt. Vill aldrig att de ska åka hem när de hälsar på. Mys, mys! Vi var till Stockholm och såg på teater - Kom igen, Charlie! Jag asgarvade en massa.
- Vi har köpt en ny stoooor och härlig säng! Jag sover som en prinsessa och vill egentligen aldrig någonsin lämna sängen ^^ 
- Vi har varit på inflyttningsfest hos Maria och Erik i Linköping. Det var görnice att träffa dem igen :) Kunde inte riktigt förstå att det var sant, så mitt i ett samtal där på kvällen kände jag hur mina ögon tårades då jag plötsligt slogs av det faktum att jag satt där och pratade med mina darlings Huong och Maria!
- Till helgen får jag träffa min andra pingla Sofia. Hon kommer hit med sin familj men jag hoppas då verkligen kunna träffa henne en liten stund, då vi insett att vi nu inte träffats på 7 månader!
- Jag och Johan har nu bott i Uppsala i över ett halvår, och nu känner vi båda två att våra liv här i staden mer och mer börjar arta sig, men ännu tar det dit och ännu anpassar vi oss till livet i storstan ;)
 
 
Till top