You are the song that’s written on my heart. Wherever we stand, wherever we fall, It doesn’t matter at all cause I will be forever yours. From this moment till the day the curtains close. Wherever this goes

Tjolahopp! Snart har vi bott i Uppsala en vecka. Tiden har gått både fort och långsamt. Saknar mina fina väldigt mycket! Känns så trist att inte kunna ses, bara sådär, som vi gjort de senaste 3,5 åren.
 
Vi har kommit i ordning riktigt bra i lägenheten. Tyvärr har jag inte hunnit ta några nya bilder, men det kommer. Annars är ni såklart välkomna förbi för en titt på riktigt också, just saying ;)
 
I tisdags hade jag och Johan typ den mysigaste dagen ever. Vi tog en promenad i det fina vädret för att kolla in vår nya stad. Först blev det en promenad till stationen för att se hur långt från stationen vi egentligen bor i och med att Johan kommer pendla en del. 25 minuter tog promenaden, sweeet! Sedan trosade vi runt på stan en stund och köpte lite nödvändiga saker på Clas Ohlson... typ tassar till stolar och bord så vi inte repar golven så mycket. Vi tog även en sväng förbi Domkyrkan och gick även in en stund. Jag hade aldrig varit där tidigare. Den påminde mig mycket om katedralen i Bristol ♥
 
Efter att ha strosat runt lite mer hamnade vi på Café Linné Hörnan. Det blev lunch och fika och en mycket romantisk stund. Både jag och Johan blev lite nykära i varandra och vi känner bara att detta kommer bli så grymt bra ♥
 
Efter några timmar i stan traskade vi hemåt igen och började plocka lite mer i lägenheten. På kvällen kom sedan Madde på besök en stund. Vi bjöd henne på våfflor (det var ju trots allt våffeldagen) och satt och pratade en stund. Så häftigt att vi bor i samma stad igen för första gången sedan gymnasiet. Sen bor vi ju inte så mycket längre ifrån varandra nu än vi gjorde i Piteå när vi växte upp, vilket också är rätt häftigt ;)
 
I tisdags fick jag också den underbara nyheten att Huong och Ann Kathrin kommer på besök 29/4 - 2/5!! JAG LÄNGTAR SÅÅÅ!!!!! Kommer bli hur kul som helst! Men innan dess är det många saker som ska ske; Bland annat ska jag börja jobba (börjar 1/4 - OMG!), jag ska försöka smida lite planer för påsken och jag och Johan ska upp till Piteå på dop.
 
I helgen är jag gräsänka eftersom Johan är med SamS i Trollhättan. Men ikväll blir det filmkväll med Madde. Resten av helgen får vi se vad som händer. Jag skulle behöva ta en vända på stan och bland annat köpa gardiner till köket. Det är så himla naket där just nu. Annars får vi se vad jag hittar på. Kan ju alltid försöka bråka lite mer med tvättmaskinen som bara inte vill fungera?!? eller sitta och njuta av solen på balkongen. Ta en promenad fungerar ju också alldeles utmärkt. 
 
Kommer bli bra det här, hörrni!
 
 
 
Till top