Alla gator är så tomma när vi landar. Jag är hemma men jag längtar till något annat. Jag måste vidare till varje pris, ingen dag får bli den andra lik. För att få frid måste jag va på driv, aldrig ramla

Dåligt med uppdatering. Det har varit mycket annat som har kommit före.
 
Sedan sist har det hänt både mycket och lite i mitt liv.
 
Jag har blivit faster till ett till litet mirakel. En liten Maja kom till världen 11 januari och jag längtar så tills jag får se henne för första gången. Riktigt tråkigt att man missar första tiden i hennes liv, men jag får på något sätt försöka ta igen det senare..
 
Jag har även avslutat sista kursen på socionomutbildningen och har därmed tagit ytterligare en examen. Interkulturell och internationell socionomexamen klingar rätt fint i mina öron. Mamma och pappa kom hit för att fira mig och det var mysigt att ha dem här, även om vi inte alltid drog jämt. Blev en mysig middag på thairestaurant med mamma, pappa och Johan också :)
Och givetvis avslutningen med klassen på examenskvällen. Mycket blandade känslor.
 
Jag har även hunnit med den vända till Vemdalen och Student Ski-week. Det var kul, men det kommer aldrig bli lika roligt som för två år sedan då det var fler klasskompisar där och då Maria somnade i bastun <3 Kommer aldrig glömma det alltså.
 
Jag har även påbörjat en ny kurs som jag tänkt läsa samtidigt som jag söker jobb. Jag har dock 0 studiemotivation för tilfället och drömmer istället om att borra ner fötterna i sanden på en bländande vit sandstrand någonstans i världen och bara njuta av lite ledighet och livet. Jag hoppas att det kan bli verklighet inom en snar framtid och att jag hittar mig en go och glad reskamrat. Jag känner att jag behöver göra något nytt med mitt liv. Något spännande och kanske utvecklande på något annat plan. Resa vore inte helt fel och jag känner nästan att det är nu eller aldrig. Kanske lite väl hårt formulerat, men jag känner verkligen att det är nu jag har chansen. Jag har varken studier eller jobb som håller mig tillbaka från att jag kan live my dream, vad nu det kan tänkas vara.
 
Förutom att jag drömmer mig bort till vita sandstränder omringade av palmer så försöker jag söka jobb. Det är inte riktigt lika roligt men måste trots allt göras. Jag har hittat några jobb som jag tycker verkar intressanta och som jag sökt, men jakten fortsätter. 
Till top