You do your best when you're busiest, but you're disconnected. You can't find your name in the script

Igår var det Glokala dagen på Mittuniversitetet. Temat för dagen var hemlöshet och det var galet intressant. Bland annat fick jag veta att det i Ungern är kriminellt att vara hemlös. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad de grundar det beslutet på och hur det kommer sig att det gått igenom.
 
Större delen av dagen spenderades sedan i soffan med serier och tv-tittande. Kollade på dokumentärer och debatt. Många vuxenpoäng på en gång där. 
 
Idag började jag och Huong dagen med spinning. Ett 45-minuterspass som var så galet jobbigt att jag trodde jag skulle svimma när vi skulle stretcha. Jag är fortfarande helt matt i kroppen. Annars har dagen gått åt till att äta en massa mat och så har jag sett på OS-invigningen och pratat med mamma och pappa som befinner sig i Indien. Pappa fyller 61 år idag, så jag fick gratta honom trots att han är så långt bort och trots att det skiljer många timmar i tidsskillnad :)
 
Jag hade tänkt göra hemmagjord pizza idag, men latheten slog in. Istället blev det en form av hemmagjord micropizza som jag hittade recept på i en annan blogg, nämligen denna; http://westerbergkarin.wordpress.com/ 

 

Ingredienser till hemmagjord micropizza:
1 ägg
2,5 msk grahamsmjöl (eller annat mjöl)
1 krm bakpulver
en nypa salt
oregano och vitpeppar efter behag

1. Blanda alla ingredienser till pizzadegen i en skål.
2. Häll ut degen på en tallrik och micra på full effekt i 1-2 minuter. Ta ut tallriken efter halva tiden och vänd på degen.
3. Lägg på valfri fyllning och micra sedan 1 minut till.

Till top