Happiness is just outside my window. Happiness a little more like knocking on your door, and you just let it in. Happiness is like the old man told me - Look for it, and you'll never find it all. But let it go, live your life and leave it, then one day, you'll wake up and it'll be home

Det känns som att mitt liv kan ta en rejäl vändning snart. Det känns som att jag kan få uppleva ett äventyr som jag aldrig upplevt tidigare. Det handlar inte om en resa utomlands, utan snarare om en livsresa av annat slag. Ja... lite så känns det. Det pirrar i kroppen när jag tänker på den eventuella framtiden.
 
Idag har jag suttit och mejlat på boendeannonser på blocket. Lägenheter i Uppsala. Det känns som att jag inom en snart framtid faktiskt kan vara en Uppsalabo och att jag kommer ta ett redigt steg in i vuxenlivet med både jobb, sambo och en fast inkomst. Say whaaat?! Det känns ju lite läskigt och spännande på samma gång. 
 
Har fått en lägenhet på kroken iaf, så ska ringa till annonsören imorgon så vi får prata lite. Jag kommer givetvis inte tacka ja till något nu efterrsom jag fortfarande inte vet med säkerhet hur det blir med jobbet. Men det känns ändå spännande.
 
Tänk va fort livet kan ta vändningar av olika slag. Jag kan nog inte säga att alla mina problem är lösta, men fortfarande känns det bättre nu. Det känns lite som att jag har en kurs livet nu, en riktning att gå i. Sen vet man förstås aldrig vad som händer, men jag känner definitivt hopp.
Till top