Känslan av att faktiskt räcka till för en stund

Har verkligen sovit dåligt denna vecka. Det började redan förra veckan med stress på jobbet. Var hemma fredagen på grund av ont i magen och det har sedan återkommit denna vecka. Har sovit ungefär 4 timmar per natt också. Fungerar inte riktigt att jobba då... hjärnan lägger liksom av.
 
Inatt har jag sovit liiite bättre iaf, men ligger fortfarande en massa minus i sömn.
 
I veckan har jag trots min sömnbrist haft ett möte på jobbet. Mötet gick verkligen så bra, och personen sa upprepade gånger att jag kändes som en intelligent människa, att jag ställde bra frågor och att jag verkligen kan möta människor i kris och att jag verkligen lyssnade och samtidigt kunde göra en bedömning under sittande möte. Det här var sååå värdefullt för mig! Jag behövde verkligen höra det. Att jag kan prestera även om jag inte är på topp själv.
 
Jag fick i detta möte känna på att mina egenskaper kan komma till pass även inom ett myndighetsutövande yrke. Det var fantastiskt. Jag fick försöka förstå människan och använda mig av lyssnaden och analys i mötet. Det kändes så bra och jag känner att det är den här känslan jag vill uppnå genom mitt arbete. Känslan av att en annan människa känner sig lyssnad på, sedd utan att bli dömd och känslan av att människan framför mig är viktig. Alla har vi brister, men det ska inte behöva vara skämigt att be om hjälp.
 
Nej... jag kan inte riktigt sätta fingret på känslan. Kan helt enkelt bara säga att detta möte gjorde hela min arbetsvecka.
Till top