Every road leads us to somewhere and every turn bring us closer to home

Det känns som att skolan och livet har dragit igång ordentligt nu. Varje dag är det något som ska göras. En del saker är obligatoriska, andra gör jag för att jag själv vill. Problemet är väl lite att jag inte riktigt vet när jag får komma upp till ytan och andas innan det är dags att dyka ner igen.
 
Det känns att sista terminen på socionomutbildningen har påbörjats. Jag känner att jag själv förmår mig att plugga mer, för jag känner pressen av att gå ut i arbetslivet om ett halvår om allt går som det är tänkt. Det känns så sjukt läskigt. Jag har stått vid samma vägskäl en gång tidigare då jag avslutade min utbildning i Jönköping. Då valde jag att hoppa på socionomutbildningen och plugga 3,5 år till. Nu är det inte riktigt möjligt av ekonomiska skäl. Det är kanske dags att gå ut i arbetslivet också... ta tjuren vid hornen så att säga. Men visst känns det läskigt och ovisst. Absolut. Jag vet inte vad jag vill jobba med eller vart jag vill befinna mig. Min största rädsla just nu är att jag inte ska få något jobb och tvingas flytta tillbaka till mamma och pappa för att söka jobb därifrån. Det skulle dessutom innebära att jag hamnar otroligt långt ifrån mina närmsta vänner här; Huong, Maria och Sofia. Den tanken ger mig total panik och jag vill genast slå undan alla tankar på framtiden.
 
För att prata mindre om framtidens alla frågetecken och farhågor kan jag lägga fokus på vad som händer i mitt liv just nu. Just nu pluggar jag två kurser på halvfart, och det räcker ju då till. Det är grupparbeten och bokseminarier. Idag har vi suttit med grupparbete på förmiddagen och sedan hade vi workshop om reflexivt och kritiskt skrivande på eftermiddagen. Jag har även varit på körövning med kära Maria. Känns så bra att få sjunga med henne igen, som på den gamla goda tiden ;) Jag har även fått umgås en hel del med Maria i helgen som nyss var, så det känns mycket bra :) Det blev lite matmarknad på Stortorget, party på lördagen och lite pizza och promenad med henne och Johan på söndagen. Härligt!
 
Imorgon är det grupparbete igen och sen måste jag och Sofia förbereda oss inför Glokala dagen som är på torsdag. Vi ska ha någon sorts utställning om vår praktik i England så folk har möjlighet att ställa frågor. Detta gäller då alla som varit ut i utlandspraktik under våren. I och med att jag och Huong läser en kurs och Maria och Sofia läser en annan är det svårt att träffa Maria eller Sofia. Det är nästan så att man får skriva in det i kalendern för att få plats med det :(
 
Direkt efter Glokala dagen är det  föreläsning fram till 17 och 19.30 ska jag och Johan befinna oss på Storsjöteatern för att lyssna på lite stand-up. Jag tror och hoppas att det kan bli bra :)
 
På fredagen har jag för tillfället bokat tvättid kl 7 (!!!!) på morgonen, bara för att det inte finns någon tid till att tvätta eller ta hand om lägenheten. Jag har därför tänkt försöka tvätta och städa på fredagen. Sen verkar det som att jag eventuellt får besök av min äldsta bror på fredagen också. Vore hur kul som helst! 
 
På lördagkvällen är det Dinner party på gång här tillsammans med Sofia, och på söndagen är det ridning i vanlig ordning.
 
Ja.. det rullar på och tiden räcker knappt till. Jag har väldigt roligt på kuppen, men nätterna känns alldeles för korta och sömnen nästan obefintlig. Jag och Johan har svårt att ses på dagarna när vi båda har mycket för oss också... men vi får ses när det passar helt enkelt.
Till top