"Fika" has come to England

Jag och Sofia har jobbat hart med att infora fika har pa Refugee-Action. Vi har forsokt forklara konceptet for dem och de verkar alska det. Elinor och Qerim ar sugna pa att starta upp en organisation i Sverige som liknar Refugee-Action bara for att fa fika pa arbetstid. 
 
Elinor och Qerim uttryckte det sahar: "Eftersom det inte finns nagra problem i Sverige sa kan vi fika hela tiden!"
 
Haha de ar bra sota! Nu har i alla fall jag och Sofia salt in konceptet sa pass bra att det ska forsoka infora fika oftare pa arbetsplatsen. De bidrar till lite lugn och ro och uppmuntrar till kommunikation och trevliga stunder ;) De har aven sagt att de ska forsoka salja konceptet till andra. Haha, fika och Sverige kommer bli sa jakla internationellt nu eller vad tror ni?!
 
Idag hade Elinor bakat scones och vi hade Cream Tea efter lunchen. Dvs scones med clotted cream, sylt och te. Muums! De bestamde sig for att bjuda pa detta nar jag och Sofia har proppsat pa fika som ett koncept och nar vi berattade att vi aldrig haft cream tea. Detta ar ett typiskt engelskt koncept (haha jag och mitt "typiskt engelskt" ;) ) Jag hade tankt ta kort pa det, men allting slank ner valdigt fort och stadades bort valdigt fort efterat sa tyvarr fanns ingen tid for foton.
 
 
Har ar ett exempel fran google iaf.
 
Det har varit diskussioner om vilket som kommer forst: cream eller sylt. Jag foredrog faktiskt cream fore sylt, for det blev mindre kladdigt.
 
Gott vaaaare! Och tank att jag har borjat dricka te. Och ata oliver. Tank vad England har gjort med mig ;)
Till top