Välkommen våren

Att jag är ett stort fan av våren är det väl inte många av mina nära vänner som har missat.  Varje år blir jag som en liten kalv på grönbete med alla vårkänslor som formligen sköljer över mig som ett vårregn. Jag blir kärleksfull, kär i livet som visar sig både i att människor går ut i vårsolen och genom knoppar och blommor som slår ut. Samtidigt kommer våren med många beslut som ska fattas; vart ska sommarsemestern spenderas? är deklarationen inlämnad och klar? Hur är det med sommarjobb? När ska vårstädningen bli av? Vart och hur ska midsommarafton firas, tiden går ju trots allt så fort..
 
Imorgon är det valborgsmässoafton. Jag älskar verkligen valborgsmässoafton och allt som hör där till; fint väder och första grillningen tillsammans med goda vänner. På något sätt ser jag valborg som min högtid. Jag fyller år dagen efter, så tolvslaget har jag under mina "yngre år" (fram tills jag fyllde 19 tror jag) alltid firat in tillsammans med mina vänner i Piteå framför en mysig brasa vid Piteå Ridklubb medan kylan trängt på. De senaste två åren har jag firat valborg tillsammans med mina underbara vänner i Östersund, och det har varit två oförglömliga valborgsfiranden.
 
2011
 
2012
 
Denna gång kommer jag att befinna mig i England och det kommer inte bli något "vanligt" valborgsfirande. Jag avundas er som ska vara i Sverige, men jag får glädja mig åt att valborg är något återkommande och jag får vara glad över att jag trots allt får vara i England över valborg och över min födelsedag. Det är ju faktiskt inte varje dag det heller. Jag och Sofia ska dessutom på en utbildning imorgon - Speaking with Confidence - och det är ju inte varje dag man får lära sig att prat med självförtroende så.. jag får försöka se det positiva i det hela ändå.
 
Jag önskar er alla en helt otroligt valborgsmässoafton. Välkommen våren ♥
 
Till top