Ännu en söndag

Ännu en helg som snart är över. Tiden bara går. Ibland önskar jag att den kunde stanna, om så bara för en stund.
 
I fredags satt jag och Huong i skolan i några timmar. Sedan tog jag och Johan en promenad till Willys. Jag bjöd på go-mat och sedan skulle vi ha en myskväll. Plötsligt hamnade vi hemma hos Huong i hennes soffa. Där spenderades sedan kvällen.
 
Lördag. En promenad till DollarStore fick påbörja dagen. Sedan gick jag hem, och lyckades tappa all motivation till att göra något alls. La mig i sängen. Kunde inte bara ligga där. Försökte läsa en artikel och fattade mindre än hälften. Gick istället över till Johan och la mig i hans säng. Lyssnade på musik och kunde bara inte somna. Tankarna började snurra. Jag fick lust att städa, så jag övertalade Johan om att få dammtorka hela hans lägenhet. Någonstans mitt i de hela så började han dammsuga och diska, och nu skiner hans lägenhet som aldrig (?) tidigare. Skööönt!
 
Kvällen spenderades sedan framför TBBT.
 
Idag vaknade jag upp rastlös och på dåligt humör. Hurra. Härliga söndag. Jag vet inte varför jag har så svårt att motivera mig till att göra saker?!
 
Jag har i alla fall lyckats städa hela lägenheten samt tvätta. Nu vet jag dock inte vad jag ska göra. Funderar på att rensa ut garderoben, eventuellt spela lite gitarr och eventuellt göra ett fotbad. Skulle vilja ta en promenad också, men jag är så rädd för mörkret så jag vägrar ju gå själv.
Till top