Kaaos

Kaosdagen. Det började med att Johan hörde av sig och sa att jag kanske måste fixa ett temporärt pass till Bulgarien eftersom mitt pass går ut i juli. Jag har varit dålig på att hålla koll på detta med passregler och faktiskt aldrig ens tänkt på att jag behöver ett pass när jag reser. För mycket att tänka på??
Pappa skickade i alla fall mitt pass igår, så nu har det anlänt hit till Östersund. Men frågetecknet till om jag skulle få komma in i Bulgarien, eller sitta och vänta på flygplatsen på Johan i en vecka, återstod. Jag ringde till Bulgariska abmassaden i Stockholm. Jag gillar inte att ringa till ambassader, alla låter så otrevliga och less, och det gäller att vara tydlig och konkret på en kort stund så personalen inte blir ännu mer less. Det gick inte så bra när jag ringde. Jag blev kopplad men kom aldrig fram dit jag kopplades och samtalet bröts. Jag skulle även iväg på praktiksamtal med praktikläraren, så jag var tvungen att springa iväg. Efter mötet gick jag till Johan så fick han prova ringa till ambassaden. Då gick det minsann bättre. Enligt dem behövde jag bara ett giltigt pass under vistelsetiden i Bulgarien, så det skulle vara lugnt om passet gick ut i juli. Puuuuh! Andas ut nu då?! Jag hoppas att det inte uppstår några fler komplikationer på vägen, men man vet ju aldrig. Får ont i magen över allt som kan gå fel :P
Till top