We've got no money, but we've got a heart

Tisdag. Idag hade vi föreläsning om mänskliga rättigheter och internationellt socialt arbete. Vi hade en gästföreläsare som vi aldrig har haft tidigare. Hon kunde sin sak, men hon var alldeles för akademisk i sitt språk och hennes powerpoints bestod inte av stödord, utan hela meningar och citat hela powerpointen igenom. När vi däremot fick henne att förklara mer vad hon menade och gick konkreta exempel från verkligeten så föll bitarna på plats :) Jag gillade verkligen föreläsningen och henne. Idag har jag tänkt tankar som jag inte tänkt på tidigare, men som känns realistiska och viktiga. Awesome!
Efter skolan gick jag hem och lagade lite lunch och sedan har jag ägnat eftermiddagen åt att städa och tvätta. Skönt att ha gjort bort det :) Nästa sak på dagens planering är träning. Jag beger mig mot Fristilen om ungefär en halvtimme för att riva av ett pass Sh'bam! :) Nu jäklar ska jag komma igång igen med träningen, ordentligt!
Till top