Highlights of 2012

Ännu ett år har passerat.
Det har varit ett långt och ett kort år på samma gång. 
Vi tar det som vanligt månad för månad..
 

Förra nyårsafton spenderades hemma hos Stina. Det var en speciell nyårsafton. Jag bodde hos Johan i väntan på att få tillbaka min lägenhet, och det var bara en tidsfråga innan vi skulle bli ett par. Nyårsaftonen blev väl inte riktigt som det var tänkt, men jag hade i alla fall kul, och tolvslaget firade jag i alla fall med Johan.
1 januari blev jag och Johan tillsammans. Det kändes så overkligt, men så bra. Det hade varit en lång resa, men 1 januari landade vi äntligen ♥
 
I januari åkte jag även på min första ski-week resa till Vemdalen, tillsammans med Huong, Maria, Sabina, Jonas, Johannes och Sofia. Ski-week var sjukt roligt och minnena är många. Ett starkt minne är givetvis när Maria somnade i bastun, haha sorry gums ♥
 
 
I februari kom mina fina föräldrar och hälsade på. De tog med sig min soffa och mitt soffbord, så i februari fick jag ett mycket hemtrevligare hem än tidigare, även om mitt hem innan det hade sin charm. Det kan jag inte förneka. Hur som helst. Mamma och pappa kom och hälsade på. Premiär för pappa i min "nya" lägenhet. Vi hade en supermysig helg. Vi gjorde palt, promenerade på isen, lagade en massa god mat, sprang på stan. Vi hade det allmänt mysigt helt enkelt
 
I februari firade jag även ett år tillsammans med brudarna.
 
Samma månad tog även jag, Maria, Lu och Sifu en runda på isen. Lu och Sifu hade aldrig gått på is tidigare och var djupt imponerade och lite skräckslagna över det hela. Men det gick bra, och det dokumenterades flitigt. Tänk att en sådan sak kan vara så stort för någon som aldrig testat det tidigare :) galet vad saker tappar sin tjusning när man provat på det ett antal gånger...
 
I mars var det en hel massa redovisningar som skulle förberedas och göras, och jag utvecklades väldigt mycket av detta och kom fram till att jag nog faktiskt tyckte om att stå inför folk och prata, så länge jag vet vad jag ska säga då alltså ;) I mars flyttade vi även Marias gamla soffa till Huong, vilket resulterade i en äkta couchsurfare - Olivier. Denna resa med soffan resulterade även i den normkritiska redovisningen "soffprojektet" där vi analyserade vårt eget tänkt kring hur vi skulle frakta soffan från Maria till Huong.
 
I april åkte jag och Johan upp till min familj i Piteå och hälsade på. Det var en supermysig resa. Att vi sedan spontant stack ner till Eskilstuna för att hälsa på hans familj gjorde inte saken sämre. Jag var galet nervös innan jag träffade dem, men han har verkligen en supergullig familj. Det var verkligen en toppenvecka! :)
 
I april blev jag även vald till ordförande för internationella utskottet. Kändes väldigt roligt och pirrigt.
I april var det såklart även valborg. Valborg spenderades detta år med Huong, Maria och Johan. Vi åt middag hos mig och sedan begav vi oss ner till badhusparken för att titta på majbrasan. Efteråt gick jag, Maria, Johan och Lu hem till mig och spelade och sjöng en massa. Supermys!
 
Första maj fyllde jag 23 år. Fick finfrämmande och fina presenter. Det var en superbra födelsedag i goda vänner sällskap :)
 
Skrev även grupparbeten med Jenny där i maj, och det var så jäkla roligt! Vi kom så himla bra överens, och det var nog då jag insåg hur mycket jag egentligen tycker om Jenny :) Vi är rätt lika hon och jag, och ändå så olika ^^
 
I maj var det även good bye party för de internationella studenterna med IC. Det blev en fest här ute på Södra grön som började som en BBQ och slutade i en fet jävla fest på hela södra grön med en massa massa människor. Polisen kom och allting eftersom vi hade DJ ute som spelade liiiiite för högt ;) Men satan va kul vi hade :D
 
Det var även klassfest i bönbungalown
 
I slutet av maj och en vecka in i juni var jag och Johan i Bulgarien. Det var vår första långresa tillsammans, och vilken resa! Helt fantastiskt! :) Sen var kanske inte Bulgarien det mest spännande resmålet, men sällskapet var det inget fel på i alla fall :) Jag kan inte säga att vi alltid var på toppenhumör, och inte ens att vi var på bra humör samtidigt, men man kan väl säga att vi provade på sambolivet sådär som det kanske skulle se ut i verkligheten ;) Oförglömlig resa!
 
Juli och augusti bestod mest av jobb. Johan kom och hälsade på mig i hela tre veckor också ♥ Det var nog sommarens höjdpunkt. Samt midsommarafton som jag firade med Madde, Hanna, Tobbe, Johanna, Sara, PM och Matte. Härliga tider :)
Så fort jag hade jobbat klar där i augusti åkte jag tillbaka till Östersund för att träffa mitt hjärta, och även förbereda mig inför introperioden för de nya studenterna. 
 
I augusti gick jag och Johan på "första dejten" med finmiddag. Vi insåg att vi egentligen aldrig har varit på en riktig dejt tillsammans, så bättre sent än aldrig tyckte vi ;)
 
I september åktej ag ner till Nalle i Jönköping. Underbart återseende! Vi hade inte setts på två år, men det kändes rätt naturligt när vi väl sågs. Vi gick ut en sväng på krogen, precis som på gamla goda tiden. Sedan hade vi en myskväll med film och en massa prat ♥
 
 
Dagarna från september och framåt har präglats av ångest på grund av C-uppsatsen. Vilken hemsk sak det där är. Usch, usch, usch! Men självklart har det funnits ljusglimtar även under dessa månader. Exempelvis socionomsittningen i november
 
Piteå-vistelsen i oktober
 
Första snön 
 
Haunted walk i november
 
Och i december åkte jag och Johan till Eskilstuna igen. Myyyys! Och sedan julen såklart. Mys med familjen och släkten :) 
Sen fick jag ju även veta att jag ska åka på praktik till Bristol, England! Fem månader ska jag spendera där, och jag åker redan 18 januari, så det är ju snaaaart! Galet, galet, gaaalet!
 
Så.. idag är det alltså sista dagen på 2012. Alkoholen är inhandlad och ikväll bär det av till Frösön. Vi kommer bli runt 20-30 pers i en villa där, och jag hoppas på en toppenkväll! Det blir middag vid 19 och sedan kör vi bara på :) Jag och Johan ska träffa Sofia och Robert i badhusparken vid 23.45. Får se hur det går då ;) 
 
2013 kommer att bli ett spännande år. Jag ska alltså på praktik i Bristol i fem månader.
Detta kommer prägla stora delar av 2013 och jag vet att jag kommer att utmanas
och utvecklas otroligt mycket under detta år.
Jag vet att det absolut inte kommer att bli en dans på rosor.
Men det är dags att ta steget nu.
Jag känner det.
Jag är redo.
 
Gott nytt år!
Till top