En dag på Frösön

Idag har jag, mamma och pappa varit runt i Östersund. Först var vi ut till Jysk i Torvalla där jag köpte nya gardiner. Sedan åkte vi till Elgiganten där jag köpte en ny telefon, en Sony Ericsson Xperia mini pro. Jag är nöjd! Jäkligt svårt att skriva på den än så länge, men kamran är grym och jag gillar den! :)

Efter Elgiganten åkte vi direkt ut till Frösön där vi åkte och tittade på Peterson-Bergers sommarhage. Det var utsikt över Åreskutan! Fantastisk vy. Det ligger snö på fjälltopparna och där stod vi en solig höstdag och blickade ut över både Åreskutan och Storsjön. Helt fantastiskt! Tyvärr glömde jag kameran hemma...

Vi åkte sedan vidare till Stocketitt, en gammal gård ute i Valla på Frösön. Det var en fantastisk utsikt där också. Vi stannade till och tog en fika och njöt av utsikten innan vi åkte vidare mot Frösöutsikten och Frösö Zoo som tyvärr var stängt.

Det var en mycket trevlig dag och vilka fina vyer det finns här. Jag hoppas att jag kommer ta mig ut dit igen, och då med kameran i högsta hugg!

Till top