Kaoshelgen

Ja det har verkligen varit en kaoshelg, fast i positiv bemärkelse! Jag har skrattat så fruktansvärt mycket i helgen att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Helt galet roligt har det varit.

I fredags var det halloweenfest och tentafest kombinerat, ute på Frösön. Det var inte jättemycket folk men ändå rätt okej stämning. Det som var kul var att några klasskompisar som inte kommit på liknande "event" tidigare kom den här gången. Alla var snyggt utklädda också


Jag skulle vara en dödsängel men här ser man tyvärr inte mina vingar


Hanna, Karin, Sofia och Stina


Stina och Huong


Huong lånade mina vingar..

Runt 00 ville vi in till stan. Några ville äta på max och några andra ville gå ut. Jag följde med Stina, Huong och Emma till max. På max träffade vi några äldre karlar från Norge. De kommenterade mina ögonfransar... En av männen sa såhär: "Woow..... Hade du varit född på 1600-talet hade du blivit bränd på bål nu..." Rätt härlig kommentar tycker jag ändå. Men jag fick till slut ur honom att han tyckte att ögonfransarna var rätt coola.

Vi åt i lugn och ro och skrattade precis som vi brukar göra, helt hysteriskt mycket. Lite senare kommer samma norrman fram till oss igen och frågar om vi har några cigg. Stina börjar leta i sin väska samtidigt som Huong säger att hon vill ha ketchup, varpå vi kommer på den briljanta idéen att han kan hämta ketchup till oss, så får han 2 cigg i utbyte. Sagt och gjort. Han gick och hämtade ketchup och en massa massa peppar. Helt plötsligt kommer hans flickvän fram och skriker till oss (främst mig eftersom jag pratade till honom mest och satt närmast henne). Hon skriker iaf att: NEJ NEJ!! DET HÄR ÄR MIN GUBBE!!!

Jag förstod inte riktigt vad det var frågan om men sa bara, utan att titta på henne, att "Jaa... asså nej nej, vi vill inte ha honom. Vi menade absolut inget sånt!" Hon blev helt hysterisk och bokstavligen drog ut sin karl genom dörren och började slå honom. Hon blev helt galen! Till slut marcherade hon därifrån utan honom.
Vad hände egentligen??

Vi gick hem sen, i lugn och ro..


Igår, lördag, bakade jag och Huong. Försökte iaf. Vi lyckades bränna den första plåten med muffins. Huong sa till mig att det luktade bränt och jag svarade nochalant att "ja.. det gör det..". Fokuset var nog inte riktigt på topp. Efter det gjorde vi fel när vi gjorde smeten. Vi har faktiskt lärt oss varför det blir en sämre soppa med många kockar ;) Men vi hade helt sanslöst roligt! Jag gick och skrattade och låg dubbelvikt halva kvällen.
Ett exempel på detta var när vi insåg att smöret höll på att smälta, så därför satte vi smöret vid fönstret som vi hade öppnat för att vädra ut den brända lukten. Lite senare säger Huong att "Men vi har ju faktiskt ett kylskåp..?"
Det hade vi verkligen inte tänkt på. Vi är inte världens smartaste människor, men vi har helt galet roligt ändå!

Till slut skrapade vi ihop hela 16 muffins! Detta tog ungefär 4 timmar? Sen kom Victor över och fikade med oss.

Idag, söndag har jag och Huong varit till Johannes i klassen som har fyllt 23 år. När vi kom dit var det galet mycket folk där. Det var stolar och okänd ansikten överallt. Men vi åt lite tårta och satt och pratade lite med folk. Bland annat en kille från Litauen som pluggar ekonomi här. Han berättade att han dansade lite på fritiden och så, och jag sa att jag gillar att dansa osv... Sen tog vi bussen in till stan tillsammans med honom också, och någonstans på vägen mot stan la han fram förslaget om att vi kanske skulle gå ut och dansa salsa någon gång, och jag visste inte vad jag skulle svara så jag svarade "tjaa... kanske det". Detta resulterade i att han frågade efter mitt mobilnummer. Jag kunde ju inte neka honom det när jag redan hade sagt kanske, så det var bara att byta nummer då. Hur gick detta till?? Jag fattar ingenting. Det är kanske inte värsta grejen, men hela helgen har ju varit helt kaos!

Nu har jag och Huong varit iväg på ett tungt men härligt spinningpass också. Härligt matt i kroppen är jag. Nu blir det lugnt resten av kvällen och ladda inför kursstart imorgon.

#1 - - Huong:

HAHAHA jag tänkte också på oss när han sa det där om sämre soppa ju fler kockar xD

Till top