Piteå dag 1

Ja nu är jag hemma i Piteå. Det är så lustigt. Så fort jag klev in i mitt rum så kändes det som att dessa två år aldrig hade passerat. En massa minnen kom tillbaka, på gott och ont. Jag känner att jag kanske borde göra om i mitt rum.. i alla fall om jag nu ska vara här ett tag (neeeeeeeeeej!!...)

Idag har jag och mamma varit och köpt blommor till stugan. Mamma bara älskar blommor och trädgård och jag tänkte att jag kan väl följa med. Vi åkte till två ställen och mamma shoppade loss. Dessutom visade det sig att hon är en extremt bra tjuv...

Vi stod vid kassan och mamma skulle betala blommorna och alla blommor är nedpackade. Men på kassan står det en blomma och både jag och mamma funderade på varför dom bakom kassan inte packat ner även den blomman i kassen, den skulle ju med oss, tänkte vi.

Mamma börjar berätta att hon vid ett tidigare tillfälle gick ut ur en butik med en handväska om armen som hon inte hade betalat för, varpå hon snabbt som ögat sprang tillbaka in i butiken, smått skärrad över misstaget. Samtidigt som hon säger detta sträcker hon sig mot blomman på kassan och stoppar ner den i påsen och ingen reagerar på detta.

När vi sedan kommer till bilen tittar mamma ner i kassen och funderar på vart exakt samma blomma kom ifrån. Hon skulle inte alls ha den och vi kom fram till att hon bara plockade den från kassan utan att tänka. Bra mamma! Vi fick oss iaf ett riktigt gott skratt! :)


Annars idag har jag packat upp mitt liv ur resväskan som jag levt i större delen av året. Jag har även rensat bort lite kläder som jag inte behöver längre och som ska skänkas bort.

Jag har även satt upp mina souvenirer från Betlehem på en hylla i mitt rum. Så fint de blev! Men så lite prydnadssaker jag har köpt! Vad har jag köpt egentligen?

Nu ska jag snart iväg med Stefan och Tess och äta och ikväll blir det nog till att umgås lite med Nicklas, kanske ta sig en cykeltur eller något. Som jag längtat efter en cykeltur!

Till top