The ebb and flow of life

Idag har Stefan och Emilia åkt hem igen. Det känns tomt nu, väldigt tomt. Som att en vanlig söndag i ensamhet inte vore nog... nu måste jag dessutom försöka undvika tankarna på att jag inte får träffa dem förän till sommaren igen..

Just nu sitter jag och lyssnar på skön musik och tänker lite på saker och ting i mitt liv. Bland annat kursen vi går nu, Israel och såklart flytten som just nu ligger väldigt nära.. bara 3.5 vecka kvar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eller vad jag vill ha sagt. Det jag kan skriva är väl att det finns två citat som kommit fram under kursen i Conflict Transformation, som återkommer till mig lite nu och då. Dessa citat gör intryck på mig varje gång jag ser dem, men jag kan inte riktigt förklara vad jag känner när jag läser dem. Här kommer dem i alla fall...


"Conflict is the ebb and flow of life"


                                                                                         How do we end something not desirable,
                                                                                                      And build something we desire?

Till top