I'm a bad boy for breaking her heart

I tisdags var jag ledig från skolan på så sätt att jag inte behövde sätta min fot där om jag inte ville, men däremot hade vi en internetföreläsning med min favorit, irländaren Peter McKee. Underbar man alltså! Dels har han en underbar dialekt, men han är också humoristisk och väldigt duktig på det han gör. Jag har förstått det som att han jobbar med konflikter på olika sätt och att han är väldigt insatt i bland annat Nordirland-konflikten som för övrigt var den första konflikten jag kollade närmare på under gymnasiet.

Föreläsningen handlade i alla fall om att förstå konflikter. Mycket bra.

Igår skulle vi ha en Sida-föreläsning via videolänk kl 10-12, men när vi kom till skolan kl 10 fick vi veta att den blivit framflyttad till kl 14 vilket förstörde absolut allt flyt i min dag. Föreläsningen var väl helt okej, men jag hade hellre varit hemma och donat på. Nåja.. den var slut kl 16 och jag skulle på bio med Nalle och Lisa 17.30 vilket innebar att jag inte han hem innan bion började. Jag var inte speciellt nöjd vill jag meddela. Men jag blev på lite bättre humör när jag såg tjejerna och när filmen. Avatar, började var allt toppen. Vilken bra film alltså.

En som jobbade på SF kom och varnade oss innan filmen började och sa att folk har blivit deperimerade av att se filmen och att vi måste komma ihåg att skilja på film och verklighet. Men hallå.. konstigt att folk blir deperimerade då? Det är ju en helt fantastisk värld dom lever i i filmen, bortsett från att dom dumma människorna vill förstöra den. Men tänk bara alla färger som fanns där! Ååh! Och sen går man ut från bion och utanför är det grått kallt och till råga på allt snöstorm. Depressing? Oh yes.

Idag kommer Stefan och Emilia hit. Egentligen skulle dom ha kommit för två timmar sedan, men tågen var försenade så nu ska jag möta den på stationen i Jönköping runt kl 14. Blir trevligt att ha dem här! :)
Och faktiskt var det lite bra att dem var så försenade för jag har nämligen hunnit städa, diska och sortera papper. Inte alls illa! ;)

                                                                                                                       John Mayer ♥
Till top